Yamaha 2014

swejok

Medlem
24 feb 2012
40
0
6
Kiruna
Förstår inte heller hur dom tänkte. Ingen mountain, och inget nytt som inte går att få från a-c. I min värld kommer yama-cat bara konkurera med varandra. Lättviktarna köper ännu a-c, pålitlighet köper vipern.

Jag tror inte vipern tar marknad från poo el doo.

A

AssaultRMK

Är jag den enda som blev helsåld på detta konsept?

Håller den bara vikten inom rimliga gränser och behåller Yamahas ständiga top noch kvalité så är det ju en maskin med enorm efterfrågan på marknaden, en smidig och lekfull maskin som faktist håller hela vintern!

Att få ACns smidighet utan att behöva välja till en 800 som äter remmar var tredje fullgasrepa eller en 1100t 4t med kvalitetsproblem är ju rena drömmen!
Lägg då till Yamahas alltid så höga kvalitet så blev drömmen genast våt...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
99
63
Örnsköldsvik
Lite segt att dom inte ens orkade tillverka egna knappar på styret...

Sen är det ju lite roligt hur fruktansvärt noga dom är att påpeka att det sitter Yamaha variatorer på den:p

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
:mad2:Jag blev då besviken... Det "nya" visade sig va ett två år gammalt chassi med Yamahamotor och dekaler...

Men i övrigt så ser den ganska frän ut, betydligt snyggare än grön :p

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Hur länge var den förra vipern i produktion? Känns som en mellan modell innan nått.....
Tror yamma ligger och smyglurar till nått fränt nästa år, eftersom både nytron, phazer och apex finns kvar. Dessutom har dom bytt bort 5 år av gammal beprövad motor, mot ett chassie i topp för att låna lite och förfina inför helnya yamma modeller. Men lite ivrig blev man.

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Jag hade gärna sett en ny motor. Ok, chassiet är säkert helt ok och samarbetet med AC har jag inte så mycket emot. Men jag hade velat ha en motor. Fabriksturbo på nytromotorn, eller en helt ny motor. Detta är bara löjligt. Jag kan inte riktigt motivera att köpa en Yamaha med 130hk istället för en AC med 177 då priset lär vara snarlikt.

Motorljudet är iofs ljusår gånger bättre på Yamaha, men det är typ det enda.
Att AC 1100 Turbo verkar tåla kniven och lite till underlättar inte för denna cp-hybrid. Många åker med 350 och 400hk i 1100.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Spännande att se vad arctic släpper, pressreleasen att yamaha levererar 4t motorer åt dem tyder väll på att fabriksturbon hamnar på arcticen

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Yamahas tid som egen skotertillverkare har nog inte många år kvar. Dessa nya modeller tillverkas av Arctic cat hos Arctic Cat fast med Yamahas motorer. På några år så är nog Yamaha endast en leverantör av motorer till Arctic Cat. Finns ju ingen anledning sälja likadana grejer med olika dekaler

TDI

Medlem
6 jan 2011
48
0
1
Luleå
Yamahas tid som egen skotertillverkare har nog inte många år kvar. Dessa nya modeller tillverkas av Arctic cat hos Arctic Cat fast med Yamahas motorer. På några år så är nog Yamaha endast en leverantör av motorer till Arctic Cat. Finns ju ingen anledning sälja likadana grejer med olika dekaler
Precis som jag tänkte. Ger dom tre år, sen är Yamaha borta som skotertillverkare...

anchull

Välkänd medlem
7 nov 2012
102
0
6
Dragningen av avgasröret var spännande
Förstår heller inte varför vi fortfarande ser ex en Rs vector i årets line-up

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Måste säga att de är första gången i livet man ens vart nyfiken på yamaha, nog ser de ut att rymmas turbo prylar lite här och var...frågan är ju bara vad Ac kommer leverera för turbo 4T till 2014

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Ha ha ha....Fake, Photoshop....?

Not!!

En balanserad Pro Climb mountain, med Apex spis, kan vara riktigt bra.

Tycker detta samarbete är lysande.