Yamaha 2014

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Var det verkligen så illa ställt ekonomiskt!? Varför bad dom inte om hjälp!!
En riktig Yamaha har inte ett så krappigt styre och knappar som den där! Vill bara spy åt bromsen tex!!
Vad har yamaha som är bra förutom motorn?
Vill bara spy när jag ser en yamaha tills motorn startas, känns som en maskin från 90 talet tills någon vrider på nyckeln.

Hel rätt med samarbetet..

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Har sett en siffra på att det är bara 3% av yamahas produktillverkninng som utgörs av skotrarna, men det var några år sedan.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Ja Suzuki 4t turbo i polarisen är ju plöttsligt inte omöjligt längre... Jag tror nog detta blir bra men hade endå trott att Yamaha skulle ha någon egen nyhet om än liten...Hur kan de inte ändra något på de andra skotrarna?

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Vad har yamaha som är bra förutom motorn?
Vill bara spy när jag ser en yamaha tills motorn startas, känns som en maskin från 90 talet tills någon vrider på nyckeln.

Hel rätt med samarbetet..
Kvalité och finish på grejorna, polarens Prochassie är ju ett skämt 9 mil och startmotorn bara lossna och föll in i startkransen tur det gick 5km/h och inte fortare. Det skramlar och rapplar, och den har inte ens gått 100 mil!!

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Har sett en siffra på att det är bara 3% av yamahas produktillverkninng som utgörs av skotrarna, men det var några år sedan.
Från omställning i fabriken tills att alla skotrar är klara tog ca 2 veckor. Det är några år sedan men fort gick det.

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Så från AC chassi, framvagn, kåpor, boggie, styre, reglage etc
Enda dom gjort verkar vara att hänga i en ny snurra, kapa till en flådig ruta med sticksågen och fippla ihop nya mätare.. Ja och skarvat ihop en dyna oxå. Nu håller man andan inför AC's release.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
kul att se hur Yamaha gör reklam för fjolårets arcticcat! pratar om hur mycket bättre vipern är i jämnförelse med dom andra. känns som det mest lönar Arctic cat?

allmän Yamaha fråga, varför är apex dyrare än nytro och nya vipern??