monstret till kedjehus är ju lika stort på Arctic CatProblemet är att motor och chassie inte var byggt att passa ihop ifrån början, se bara på monstret till växellåda jämfört med Polaris fina lösning. Och dragning av avgasröret kan knappast ge någon effektökning plus att det lär smälta snön fint som på dom tidiga Phazer med is över allt. Känns mer som ett ihop plock än en nyutvecklad skoter
Ponera detta:förmodligen är ju elstarten in monterad hos åf?vars skotern är köpt?för det är väl ett tillbehör för handikappade?Alltså så kanske man inte ska klaga på polaris iallaf.sen förstår jag inte vad polaris(tack&lov)har med yamaha 2014 tråden att göra...Kvalité och finish på grejorna, polarens Prochassie är ju ett skämt 9 mil och startmotorn bara lossna och föll in i startkransen tur det gick 5km/h och inte fortare. Det skramlar och rapplar, och den har inte ens gått 100 mil!!
Håller helt med där,förmodligen så blir detta en test av yamaha om dom kan sälja bättre på marknaden&isåfall blir märket kvar,annars blir det nog så att dom endast levererar motorer(tar över suzukis roll)i snöskoter branchen,dock så kommer det att finnas arctic cats med yamaha dekaler&då såklart yama.motor som säljs i japan under varunamnet yamaha,för arctics del blir det ju förmodligen bättre?,men då måste ju yamaha lev.moderna di.2-T samt lätta 4-T,dom befintliga motorerna som yamaha nu har är nog alldeles för tunga för att tilltala arctic förare.Yamahas tid som egen skotertillverkare har nog inte många år kvar. Dessa nya modeller tillverkas av Arctic cat hos Arctic Cat fast med Yamahas motorer. På några år så är nog Yamaha endast en leverantör av motorer till Arctic Cat. Finns ju ingen anledning sälja likadana grejer med olika dekaler
Var tydligen lite otydlig, menar Arctics pro cross o vad dom nu heter. Elstart? För handikappade? Vi lever i 2013 och betalar en bra bit över 100k för maskinerna, då SKA man väl ändå slippa dra igång den? Äre bara jag som tycker att elstart är en självklarhet?Ponera detta:förmodligen är ju elstarten in monterad hos åf?vars skotern är köpt?för det är väl ett tillbehör för handikappade?Alltså så kanske man inte ska klaga på polaris iallaf.sen förstår jag inte vad polaris(tack&lov)har med yamaha 2014 tråden att göra...
Absolut inte, tycker det är skönt att ha och jag är glad att min skoter har det.Var tydligen lite otydlig, menar Arctics pro cross o vad dom nu heter. Elstart? För handikappade? Vi lever i 2013 och betalar en bra bit över 100k för maskinerna, då SKA man väl ändå slippa dra igång den? Äre bara jag som tycker att elstart är en självklarhet?
När det gäller Arctics 2-t så har man minskat kylaren på modeller med elstart för att kompensera i vikt. Hur många märker om elstarten väger 15 kilo lr 12? Elstart vill många ha och sitter på några "deluxe" varianter. En sådan lösning gör att många tappar sugen på just Arctics lösningar.Ok,missförstod dig att det var polaris du menade,men är väl samma med arctic?det är väl monterat hos åf?(om det är en 2-T)är ju det vanligaste att nån klåpare monterat dit grejjorna hos åf,därav problem(för det mesta)det där med elstart menar jag ju såklart om du har en 2-T,du ökar ju bara på vikten med såna grejjor,dom är ju inte direkt svår å få igång,men givetvis självklarhet om du har 4-t motor(vad än för märke det gäller)så måste man ju ha elstart,kan ju bli tungt att få igång den vid-20:bigsmile:
Vad ska man ha det till? Alla nya skotrar har ju insprutning dom startar ju alltid på första draget! Totalt onödig vikt! Lika onödigt som 4takt!Äre bara jag som tycker att elstart är en självklarhet?
Vad hade du räknat med " Slå till nu ...och bli sist"......Från yamahas svergies hem sida"Så slå till nu – och dominera ditt territorium"den var bra:bigsmile: