Ski - doo 2014

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Hur är det i förvaringsutrymmet vid instrumenteringen, blir det varmt där i eller lär man modda för att få det?
Det blir inte varmt... Tinar snön på sin höjd...

Har sett att det kommit en liten väska man kan sätta på variatorskyddet, funderar på att köpa den och se.
Där skulle det kunna bli så pass varmt att man kan torka ett par googles eller handskar...
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Och köper man racing handboken så finns ju alla shims stackar där.. Kan man ju bara kopiera en stack från tex renderade backcountry eller så, som har samma dämpare.. Kolla kolven med!
Nån som sitter på boken och kan kolla vad som sitter i Renegade Bcx?
Eller går den att hitta på nätet någonstans?
 

Magnus N

Aktiv medlem
20 jan 2013
64
0
6
Ökx
Någon mer än jag som fått fel bussningar i bakre boggiedämparen? Typ 5mm för småa i båda fästena.. Freeride 154
 

Magnus N

Aktiv medlem
20 jan 2013
64
0
6
Ökx
Ja på bulten passar dom men i dämparen är ytterdiametern några mm för liten så det glappar rätt friskt på alla ledder! Tänkte jag måste dela med mig så det inte nöter upp dämparna för er andra :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Nog vill jag ha ett förvaringsfack med bättre värme i.
Att torka ett par dyngsyra handskar är nog att önska för mycket, men att torka ett par blöta och immiga googles tycker jag det bör klara av.

Få se hur väskan vid variatorskyddet funkar.
Ac och Poo har ju lösningar med väskor/påsar under huven som funkar bra...
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Nog vill jag ha ett förvaringsfack med bättre värme i.
Att torka ett par dyngsyra handskar är nog att önska för mycket, men att torka ett par blöta och immiga googles tycker jag det bör klara av.

Få se hur väskan vid variatorskyddet funkar.
Ac och Poo har ju lösningar med väskor/påsar under huven som funkar bra...
Har du ett art.nr. på den där väskan? Lyckas inte hitta den i pac.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag kollade sprängskisser och det verkar som att dom fattas. Jag hr bara stålbussningarna. Får ringa och beställa imorgon
Värsta jag hört. Besiktigar dom inte maskinerna varken i fabrik eller hos ÅF?
Sitter dämpare monterade när dom kommer?
Vet att fjädrarna brukar bara lösa.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har du ett art.nr. på den där väskan? Lyckas inte hitta den i pac.
860201094
490 sek.

Sidan 80 i denna: http://viewer.zmags.com/publication/e98995eb#/e98995eb/80

Men det ser tyvärr ut som att det är "täta" väggar.
Skulle varit bättre om det var nät på åtminstone en sida så att det torkar lättare.
Men jag vet inte, kanske inte är det jag söker, det ser ju mer ut att vara en extra förvaring istället för en "torkväska"
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Nog vill jag ha ett förvaringsfack med bättre värme i.
Att torka ett par dyngsyra handskar är nog att önska för mycket, men att torka ett par blöta och immiga googles tycker jag det bör klara av.
Hmmm, skumt. slänger jag i mina goggles så blir då foamen torr och dom blir imfria. öppnar man locket på facket efter körning så känner man ju att de är varmt i facket iafa på min maskin !
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.859
104
63
Skellefteå
860201094
490 sek.

Sidan 80 i denna: http://viewer.zmags.com/publication/e98995eb#/e98995eb/80

Men det ser tyvärr ut som att det är "täta" väggar.
Skulle varit bättre om det var nät på åtminstone en sida så att det torkar lättare.
Men jag vet inte, kanske inte är det jag söker, det ser ju mer ut att vara en extra förvaring istället för en "torkväska"
Å andra sidan vet jag inte hur kul det är med glaset svart av remdamm.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Hmmm, skumt. slänger jag i mina goggles så blir då foamen torr och dom blir imfria. öppnar man locket på facket efter körning så känner man ju att de är varmt i facket iafa på min maskin !
En aning varmt blir det, men inte mer tycker jag...
Jag har det förhöjda facket också, det kanske kräver mer värme för att bli varmt...

mattgojohn
Å andra sidan vet jag inte hur kul det är med glaset svart av remdamm.
Hehe...
Dom är nog inte så snygga när dom är fulla av rester från corden heller...
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Nu vet inte jag hur det ser ut i eller under facket, men kanske man kan dra en kanal och eventuellt en liten fläkt som blåser upp varmluft från motorn till facket?