Ski - doo 2014

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jag kör på svart.. Kraftiga frontbågen och förmodligen ett par svarta SLP. Gillade inte skidorna på -12, men det ska väl vara uppdaterade till i år? Funkar dom dåligt så åker SLP på igen.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Vitt för mig.
Hämtar ut min maskin nu på fredag, tyvärr så jobbar jag typ 27mil bort så min kusin får hämta den.
Ska lägga upp lite kort på den om jag får några skickat till mig.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Ang inkörnings % Jag hämtade min Freeride idag och den visade inte något om inkörningen,jäkligt synd då ja tycker att den funktionen skulle vara grymt bra.Jag frågade handlarn och han hade inte hört talas om något sånt heller.
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
på min -14 boondocker står det under några sekunder direkt du starta den hur många procent som är kvar av inkörningen :) måste vara det då det stod 99 när jag hämtade den, och nu är den nere på 86! :)

Mvh Hjalmar
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Infon finns, men inte på de maskiner som tillverkades först.
Din handlare kan uppdatera din och lägga in funktionen, något som han för övrigt skulle ha gjort när han ställde i ordning maskinen.
Byt handlare.
 
Last edited:

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Infon finns, men inte på de maskiner som tillverkades först.
Din handlare kan uppdatera din och lägga in funktionen, något Om han för övrigt skulle ha gjort när han ställde i ordning maskinen.
Byt handlare.
Exakt. Det var en av nyheterna som presenterades i år gällande multi-instrumentet. Om din handlare lägger in senaste programvaran så får du den funktionen.

Tråkigt att höra att din handlare inte hade koll på det och allmänt skrämmande tycker jag då man har liknande saker om flera handlare. Handlar enbart om ointresse från deras sida, hade de varit mer intresserade så hade de varit lika pålästa som oss konsumenter. Valet man har är att byta till en handlare som har större intresse för det hela, mer än att bara sälja maskiner.
 

joaspo

Aktiv medlem
12 maj 2012
98
0
6
Åkersberga/Lofsdalen
Man kan ju tycka att det märkligt att de inte fixar det innan de levererar ut maskinen, å skylla på att de första inte hade rätt program.
Jag fick min boondocker 800 lev till skotersdag och de hade då rätt program. Och det kan inte varit många ski doo som levererades ut innan dess.
Ni som fått era maskiner senare har ni funktionen..

Sent from my SGP321 using Tapatalk
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
På min boondocker 3900 600e-tec kommer det fram 99% då jag startar den men sen försvinner det, kan nog trycka fram det på S knappen.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Min Freeride hämtades idag av min kusin eftersom jag ej kunde närvara pga av jobb.
Får nog inte se den på 1,5v till iaf....suck.
Fick en bild iaf.

 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Aah.. Dom finns på riktigt alltså? Har inte sett en 146" än :)
Vill absolut inte skrämma upp dig men har tidigare hört att det kunde dröja ända till vecka 2 innan alla Freeride är levererade.
Beställde min tidigt och de bör gå efter det.
Men de som kommer sist borde vara maskiner som ej bokades före midsommar och extra som handlare beställt.

På Dootalk finns det redigt förbannade människor på andra sidan atlanten som inte har fått sina maskiner än och deras säsong har börjat.
Så jag skulle tro på att Ski-doo ligger lite efter eller så har de sålt fler än förväntat, skulle tippa på det senare.