Ski - doo 2014

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Hur fan kan man inte lyckas tillverka det rätt från början? :( skoterbranchen i ett nötskal.
 

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
Någon som vet hur stor en ouppackad freeride 137 låda är? ska tydligen plocka hem en sån nästa vecka och det är bra om jag vet om den får plats i bussen.
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Har äntligen varit och hämtat min 146a nu :) Hur har ni andra satt regskylten? Den är som lite svårplacerad.
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Har funderat på samma men inte fått något bra svar av de som åkte xm redan förra året.
Min sitter på huven, på det gula. Diagonalt uppåt så att säga (kan ordna bild sen om det önskas). Såg en annan lösning i Lynx 2014 tråden idag som jag hade valt om jag skulle sätta dit den nu.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Klipper du i den är den ogiltig direkt!!!

Såg någon som satt den lodrätt framför sidokåpan, syns det framifrån?
Om den trots allt är original och du inte klippt inför den svarta rutan på skylten så ska det nog till en sjukt petig polis för att du skall åka dit. Jag har klippt min utanför den svarta randen.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Klipper du i den är den ogiltig direkt!!!

Såg någon som satt den lodrätt framför sidokåpan, syns det framifrån?
Alla jag åkte med ifjol hade dem lodrätt/lite snett frampå sidokåpan. Den är "väl synlig framifrån".

Aldrig blivit stoppade dock så vet inte, hänger väl på hur petiga de är.

Var handlaren som placerade dem där på alla "våra" XM.

Bild:


Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Lite komiskt de där med skyltplasering, har då min på tunneln och vart stoppad i Drevdagen förra vintern av 4st snutar, inte ett ljud om placeringen, dom brydde sig inte ens om den mattsvarta lyktfilmen och utan halvljus! Lite kul var ju även att dom hade sina skyltar ej synliga framifrån precis som på Polisskotern på bilden i artikeln som man kan läsa i en viss tidning.
 

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Kommer iaf att klistra den innanför rutan på min boondocker 3900, precis som beskrivits och visats på bild i lynx-tråden, behöver bara klippa bort den vita randen utanför den svarta ramen...
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Alla jag åkte med ifjol hade dem lodrätt/lite snett frampå sidokåpan. Den är "väl synlig framifrån".

Aldrig blivit stoppade dock så vet inte, hänger väl på hur petiga de är.

Var handlaren som placerade dem där på alla "våra" XM.

Bild:


Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Så blir det sa polisen!
Låter inte eran handlare er välja själv vart skylten ska sitta eller om den ska sitta i över huvud taget?
 

_Mutte_

Välkänd medlem
17 jan 2007
154
0
6
Men inkörnings % ska alltså komma upp direkt när man startar skotern och försvinna efter en stund?
Annars har man gammal programvara?
Min Summit -14 visar inte det iaf.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Min visar inte häller något.
Frågade om det förra veckan och dom säger det inte finns någon nyare.
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Men då har de fel. Det ska absolut komma upp hur många % av inkörningen som är kvar. Det är det första som ska dyka upp på mätarna.
 

mitsumicke

Aktiv medlem
16 jan 2010
72
0
6
Kilafors
På min står det "99% inkorning" i ca 3sek precis när jag startar den.. Sen börjar "varming" att rulla på displayen. Märkligt att det inte är lika på alla!
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Hör kanske inte riktigt till den här tråden men skulle någon kunna kika på en ny freeride eller summit om bakre dämparen glappar i sidled i infästningen när boggien hänger fritt, har nämligen lite glapp i sidled både nere å uppe på bakre dämparen på min summit -13, ser ingen nötning så är ett litet frågetecken om de ska vara så med t-motion ? Kan ju vara att bultarna ska dras åt mer bara ! Vill bara kolla så det inte är några bussningar som har gått sönder!