Min summit X 800 från -11 varvar också cirka 7300 på clicker tre! Och 7000 på clicker 2, är de delarna i variatorn som är slut på eller?
Vad hade du för soppa i tanken? Jag var med om att den "hostade" under en dag, då hade jag tankat 95 (för det fanns inget annat). Aldrig varit med om det när jag tankat 98. Gissar att det kan ha med etanolblandningen att göra.Hostar era 800?
Upplevde i veckan att det hände flera gånger när jag körde sakta och gav fullt?
Och nått jag trodde va omöjligt lyckades vi med, surade ner både min och en summit '14.
Båda hade legat upp och ner - men det ska väl inte va ett problem med insprutande motorer.
Jag har alltid 95 i, men kanske var bottenskrapet jag fick i Vilhelmina.Vad hade du för soppa i tanken? Jag var med om att den "hostade" under en dag, då hade jag tankat 95 (för det fanns inget annat). Aldrig varit med om det när jag tankat 98. Gissar att det kan ha med etanolblandningen att göra.
Surade? Den höll på och muppade sig och gick typ på 1 burk och du fick hålla på och lirka för att få den att vakna till efter en stund? Har hänt mig massor med gånger, det har att göra med placeringen av soppapumpen att göra. Om man har typ en halv tank soppa (eller mindre) så blir den jäkligt känslig för detta, den får inte soppa. Man märker det normalt inte när man åker för det skvalpar ikring etc. Dock vid rullning eller om man står väldigt brant så brukar det hända ibland.
Kan även hända med oljan om man har mindre än halv tank, man får en varning om "lågt oljetryck" om man bökar rejält en längre stund.
Jag har för vana att alltid tanka fullt (soppa och olja) innan jag åker ut för dagen, även om jag bara ska ut några timmar bara för att undvika den typen av problem.
Skulle rekommendera att köra 98 så mycket det går. Jag har inte haft så mycket problem men hört andra som haft problem med knacksensorn och att det käkats stift. Något som verkar härröra från "dålig" soppa (för mycket etanol) eller att man kört med dålig oktanbooster.Jag har alltid 95 i, men kanske var bottenskrapet jag fick i Vilhelmina.
Exakt så betedde dom sig och det var ju sent på dagen så det stämmer säkert som du säger.
Har aldrig kört 98 i något jag ägt, men nångång ska man väl prova.Skulle rekommendera att köra 98 så mycket det går. Jag har inte haft så mycket problem men hört andra som haft problem med knacksensorn och att det käkats stift. Något som verkar härröra från "dålig" soppa (för mycket etanol) eller att man kört med dålig oktanbooster.
När den håller på och muppar sig sådär brukar det räcka med att jucka en del på maskinen. Räcker inte det måste man försöka få ner den så den står plant (eller lite nedför) så hoppar den igång igen. Inget fel per se (även om man kan debattera placeringen av pumpen/utformning av tanken). De flesta råkar ut för detta.
Känner likadant, så jag bokade en 154" till nästa år.Har hur som helst gått 100 mil nu, sjukt nöjd med skotern. Kunde kanske ha vart ett par tum längre..
Har dom inte lärt sig något sedan 90-talet? bara att ta lös och kika, för att dra hem den från fjällen för en sådan skitgrejj känns inte relevant, får ta med mig lite reflekterande tejp och prova också.Min farbror hade det problemet! Var för mycket fett i macnapullen fick han veta, och har då funkat för han sen dess!
Någon som haft problem med magnapullen på era 14? Min vill inte riktigt dra tillbaka snöret då jag kört länge och hårt och skotern är riktigt varm och jävlig i slutet på dagen.
Hade den inne för service för ett par veckor sedan och sa det till dom och det var tydligen fixat när skotern sedan hämtades, vet ej vad dom gjorde då det inte var jag som hämtade hem den från verkstan.
Men lik förbannat så började den jävlas i helgen igen, tur skotern startar på första draget
Funkar det att köra lite reflekterande tejp på plastkåpan som man gjorde back in the days?