Arctic Cat 2014

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Om arctic nu ska börja anpassa chassiet för en yamma fyrtaktare så hoppar jag till polaris som anpassar sitt chassie till en liten och lätt 2-taktare.

Även fast dom har kvar suzuki 800an så blir det säkert en del anpassningar kring bulk osv som sprider sig på hela linjen.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ja detta blev ett slag i ansiktet.... Satans jävla skit. Men man får väll hoppas att 2T sidan har roligare nyheter.... Förhoppningsvis.

Någon som har datum på AC?

Edit: ska jag se något positivt i detta så ska det väll vara om Yamaha styr upp remmarna, för de klarar de ju faktiskt av.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Är de bara jag som inte ser annat än att yama ser ut som dom alltid gjort fast de står 2014??
Oroväckande de här men man har ju en -12 (-13) som hittills är de roligaste ac byggt :) bara hålla hårt i den nått år till då

Aaah såg nu när ja la undan iphonen å kastade mig i panik mot datorn, ser helt klart ut som en yamacat

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Haha ja spår att yama kommer få problem med snöfyllda damasker nästa säsong

Alle Grönlund

Välkänd medlem
2 apr 2012
174
0
6
Ersmark
Ja detta blev ett slag i ansiktet.... Satans jävla skit. Men man får väll hoppas att 2T sidan har roligare nyheter.... Förhoppningsvis.

Någon som har datum på AC?

Edit: ska jag se något positivt i detta så ska det väll vara om Yamaha styr upp remmarna, för de klarar de ju faktiskt av.

har för mig att jag har läst 26e feb

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
kan inte tänka mig att AC ger upp 2T men att få ta del av yamas genesis motor är inget fel, bara de kommer orginal turbo på minst 180pollar :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Nä dom får ju ta i ordentligt om dom nu lika ska göra de här, en yammicat med bantad laydown genesis turbo på 280 hk med evol float, airframes och ez boggi så kommer dom nog ta lite marknad av skidoo/ yama killarna som gillar köra point n shoot

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
en sorgsen dag för er arctic cat anhängare, men vad gör man inte för att få använda världens bästa motorer ;) "våra nya kelgrisar"
Mycket sorgsen dag.

Men man får väll vara storsint och vara glad åt Yamaha-folkets vägnar, då de nu för första gången har en snöskoter sedan 1967. Alltid något, antar att det var vad Yamaha menade med "Worlds first"... Första ovansnöfordonet från Yamaha någonsin :)

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Mycket sorgsen dag.

Men man får väll vara storsint och vara glad åt Yamaha-folkets vägnar, då de nu för första gången har en snöskoter sedan 1967. Alltid något, antar att det var vad Yamaha menade med "Worlds first"... Första ovansnöfordonet från Yamaha någonsin :)
Vad är det som säger att arctic blir lik Yamaha bara för att Yamaha presenterat en modell med arctics chassi?

Har inte läst men har arctic bestämt att dem ska ta del av yamahas motorer eller dylikt också?

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Sorgsen dag? Att börja beblanda sig med världens mest välgjorda snöskotertillverkare kan ju inte vara annat än ett lyft!?

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
2014 Arctic Cat Snowmobiles

2014 Arctic Cat M800 Sno Pro will look the same from the outside, but Arctic Cat will introduce a new direct injection 650 cc mountain M SnoPro coming in at 140 horsepower and the Suzuki manufactured throttle bodied 800 will be replaced with a new direct injection 850 at 170 horsepower for the best Arctic Cat M to hit the slopes.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
2014 Arctic Cat Snowmobiles

2014 Arctic Cat M800 Sno Pro will look the same from the outside, but Arctic Cat will introduce a new direct injection 650 cc mountain M SnoPro coming in at 140 horsepower and the Suzuki manufactured throttle bodied 800 will be replaced with a new direct injection 850 at 170 horsepower for the best Arctic Cat M to hit the slopes.
Om det stämmer kommer jag definitivt fundera över märkesbyte! Trots mitt forumnamn ! :bigsmile:

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Sluta gnälla om sorgliga dagar. Det här är ju det bästa som kunde hända. Arctic Cat samarbetar med kanske världens bästa motortillverkare. Från att ha haft Suzuki så går man till Yamaha. Det är inte ett dåligt val. Jag trodde att man skulle bygga egna motorer men nu verkar Yamaha sköta den biten. Sen för Yamaha som egen skotertillverkare, det här är nog början på slutet. Man fasar nog ut sig från snöskoter sidan. Men några år framöver tillverkar ac snöskotrar åt dom, eller rättare. Man sätter Yamaha dekaler på arctic cat skotrar. Vi kommer nog att få se helt nya motorer i arctic cat närmsta tiden.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Jag var upprörd tills jag insåg jag inte har råd med varken en yamaha 2014 eller en arctic cat 2014.