Arctic Cat 2014

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Fattar inte varför alla är så negativt inställda till detta. Är man så himla märkeskär att man inte kan se fördelar med samarbete inom samma branch?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Bara hoppas arctic får något bra av Yamaha såsom hpdi eller något, ser inte vad nytromotorn gagnar mig bara :)

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Det här ska bli riktigt intressant ! Förstår inte allt gnäll..
Att behöva använda 4-takts motorer och kunnande från en mycket kompetent tillverkare av högprestanda motorer. Hur kan det vara dåligt.
Kan bli ett intressant modellår för både AC och Yamaha.

Är det är något som skulle kunna ha gjort mig orolig är det om Arctic Cat valt att göra motorer helt själva. Utan varken den stora erfarenheten som finns hos både Suzuki eller Yamaha.. Det hade jag inte trott mycket på. Men nu verkar det ju inte bli fallet.

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Själv känner jag mig inte direkt besviken på Arctic om det nu blir så att det kommer en ny 600 och di på 800an. Tycker dock att Yamaha ska skämmas för att dom haft över sex år på sig att konstruera ett nytt chassie och under den tiden har man i stort sett inte gjort något?
Och sen att man bygger upp en väldans hyp med " The Industries First" och Year of the snake och allt var det var känns bara fånigt. att man inte ens brytt sig om att göra småsaker som reglage och sådant själva göra at det förmig inte ens nästan är en Yamaha, utan en F/XF med nytro motor i. Det däör med hypandet är alla märken jävla bra på iof.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
När man öppnar huven på en arctic å en yamaha så vet du inte vilket märke det är?,är väl endast färgen på plast som avslöjar vad den är regad som?
Käns ju som att man får välja färg på skotern & i kartongen följer det med 2 st.dekal kitt,så man själv får välja vilket man ska ha påklistrat...

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
När man öppnar huven på en arctic å en yamaha så vet du inte vilket märke det är?,är väl endast färgen på plast som avslöjar vad den är regad som?
Käns ju som att man får välja färg på skotern & i kartongen följer det med 2 st.dekal kitt,så man själv får välja vilket man ska ha påklistrat...
Ski-doo / Lynx? Du ser ingen skillnad alls på dom? Gå in och gnäll över det i deras forum också, tack

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Vad alla gnäller som nå 8 åringar... Låt mig fundera, tänker ni så här: Yamaha och A-C tog varandras oskuld? Lite samarbete kan väl inte skada. Tack för mig.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Det verkar som att ni vet att Arctic kommer att köra med Yamahamotorer nästa år.
Att F och XF kommer att finnas med Nytro motorn tro jag också men resten då?
Turbon, 850cc 2T, 600cc? Ja nästa vecka får vi se.

tjernstr0m

Välkänd medlem
3 dec 2011
104
0
16
Kramfors
Man kanske var för snabb med att köpa ny maskin, toknöjd me min 800RR :) Men de chassit me 4T el 2T får mig att dräggla redan nu! Finns det någlt datum för när vi får se lineuppen för 2014?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.245
1.085
113
Stora Blåsjön
Man kanske var för snabb med att köpa ny maskin, toknöjd me min 800RR :) Men de chassit me 4T el 2T får mig att dräggla redan nu! Finns det någlt datum för när vi får se lineuppen för 2014?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
På tisdag är det väll dags.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Det blir en Road Show även i år men arctic.se verkar lite sega att uppdatera hemsidan.
Som ja hörde fick ÅF själv välja om man ville att de skulle komma eller ej.
Den 9'de Mars kommer maskinerna till min ÅF så ja får provköra några av de nya maskinerna på en sjö mellan Rättvik och Falun.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ski-doo / Lynx? Du ser ingen skillnad alls på dom? Gå in och gnäll över det i deras forum också, tack
Såja,ta det lite lungt,vad tycker du att jag gnäller över?antar att dom arctic som säljs med nytro motor ser likadana ut?(förutom färg/dekaler)

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Skillnaden är väll att me arcticen får man längre garanti.

katt13

Medlem
9 feb 2013
44
0
1
Detta är vad som sägs komma 2014

IMHO you will see these engines in cat sleds (in order of hp)
570 suzuki
500 suzuki
1100 suzuki
600 DI cat
1049 yami
800 suzuki
1100 turbo suzuki

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Dom skulle verkligen behöva en billig 4-taktare som kunde konkurrera med 600ace och Yamaha Venture Lite och liknande, för uthyrningsmarknaden.

DARXOL

Aktiv medlem
21 mar 2011
64
0
6
Dark Forests
Skulle gärna också se en lite mindre 4T i t.ex Bearcatten ! 570n är iofs rätt okej, men alldeles för törstig (om man arbetar med den) och 2T-röken känns som forntid ....