Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Mjo.... Eftersom Lynx förlitar sig på Ski-doo delar, och som du säger, skit ska ha skit.

Av någon anledning så intalar brp folket sig själva att reven var en bra skoter.... Förvisso så krävde ju Morgan en AC framvagn, som det blev men förutom det är det skit.

Om vi försöker bita oss i läppen, himla med ögonen samt hålla med Ski-doo ägarna om det(för att vara snälla), så har de då gjort en bra modell på 10 år...

För helt allvarligt? Sen dess har det bara gått utför, och xp chassiet blev inte bättre. "lättast på marknaden", tills det visade sig att det är den modell som fått flest bulletiner av alla, ever. Så med alla förstärkningar kan man lika gärna åka rx1-03.

Nu när jag tänker på det så känns en yamacat lockande.... Sålänge jag slipper köra BRP.
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Jag förstår att många Yamaha fantaster är ledsna nu. Jag skulle också vara ledsen om jag ägde en yamaha ;)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Var inte BRP först med R.E.R också? (vända motorn istället för backväxel) Betyder det att det sitter BRP hitta-på på din M800 K-len?
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Nej men seriöst varför skulle man välja att köpa en summit när RMK finns? Fast jag gillar A-C så skulle jag gärna testa en RMK istället för en M8, har väl kollat för mycket burandt videor eller nå... ;)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Tycker också RMKn är överlägset den bästa lössnöare +150" jag provat. Inte provat så utförligt men faan så lätt den är, mycket mer jämngas... nytron vi hade gav man ju fullgas bara för att få minsta lilla antydan till följsamhet.
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Mjo.... Eftersom Lynx förlitar sig på Ski-doo delar, och som du säger, skit ska ha skit.

Av någon anledning så intalar brp folket sig själva att reven var en bra skoter.... Förvisso så krävde ju Morgan en AC framvagn, som det blev men förutom det är det skit.

Om vi försöker bita oss i läppen, himla med ögonen samt hålla med Ski-doo ägarna om det(för att vara snälla), så har de då gjort en bra modell på 10 år...

För helt allvarligt? Sen dess har det bara gått utför, och xp chassiet blev inte bättre. "lättast på marknaden", tills det visade sig att det är den modell som fått flest bulletiner av alla, ever. Så med alla förstärkningar kan man lika gärna åka rx1-03.

Nu när jag tänker på det så känns en yamacat lockande.... Sålänge jag slipper köra BRP.
ac blev väl stämda när dom kom med pc chassiet av brp på deras patent 2001 :eyebrows:
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
ac blev väl stämda när dom kom med pc chassiet av brp på deras patent 2001 :eyebrows:
Ok? Ser inte vad det har med något att göra. Än om det finns ett patent, bevisligen så klarade brp inte av att bygga skotrar trots patentet, och då när AC vet hur man ska göra blir brp sur för de inte kunde lista ut det själv :)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Enda anledningen till att AC inte förstår att deras maskiner stinker/bygger ridå efter tät led är för att dom får åka ensam jämt, eller med andra AC ägare som byggt upp immunitet mot oljestanken :)

Åtminstone här ikring där polaris verkar regera (enda åf på ett par mils radie)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Finns ju anledningar till att det är BRP som säljs mest. För alla vill ju ha kvallitet i slutändan, skulle aldrig kunnat tänka mig en polaris eller en A-c, Bensin och reservdelar är alltför dyrt
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Om yamaha bör göra piano/flöjtar så bör hela BRP industrin stängas ner för gott. Äger inte ens yamaha men har kört en del med såna, så jag försvarar hellre yamaha en en sketen BRP, om de skulle någonsin göra en bra skoter så skulle de ändå vara pinsamma och jag skulle aldrig i hela mitt liv köpa en BRP skoter.