Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Konstigt resonemang att sägs att Nytron går 4000 mil utan rep... De har väll haft chassieproblem sen den kom. Om jag stoppar ner en nyrenoverad b20 i en JJohn Deere från -82, är det då en bra skoter för att motorn håller länge?

Måste ju vara så, för det är ju alltid hållbarheten i motorn som är argumentet...

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Angående tankmätare, är det nån tillverkare som faktiskt duger till att tillverka en digital variant som visar något sånär rätt? Gamla heliga flytkorkar verkar vara enda som får till. Iofs lyckades inte Ski-doo med det heller men:p
HELT sant.

På min Viking III har jag en slang på sidan som visar hur mycket soppa det finns i tanken.

Enkelt, pålitligt och ändamålsenligt.

Ska det vara så svårt för skotertillverkarna att gå tillbaka till det?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Håller med dig beretta. "U-kraften" eller vad det kallas kan inte gå fel... men alla dagens "häftiga" prylar lockar väll folk, fast skiten inte fungerar.

Kanske man måste sätta in en nippal i norr och syd på tanken helt enkelt, och en slang därimellan=)

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
ang tankmätare, tycker min BRP funkar skapligt. Alla staplar försvinner förutom en de första 20 litrarna, när dom är borta vet jag att halvtanken tar mig hem med råge :D

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
nu vet jag inte vilken årsmodell av libertyn, men våra dricker olja. en 05 och en 03, men är bara bra, ska ta mycket
bekantingens liberty 800 -13 drar ca 1.5% vid lekstuga, men typ 3-3.5 liter/milen när min drar 2-2,5 liter/milen på samma lika körning. Min drar ca 4% stabilt, något mindre vid jämngas på led i några mil.

J

Jona$

[video=youtube;o76Lad0F-bQ]http://www.youtube.com/watch?v=o76Lad0F-bQ[/video]

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Jona$ : Tänkte först klanka ner på Turbo nytron om hur jävla kasst den drev på... Sen såg jag att kattens matta var låst och tappade hakan!

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Haha ja så länge den är konsekvent funkar det ju hyfsat iaf:p
Ja, dumt att göra en bedömning efter att stått still i en nerförsbacke i alla fall. Då kan jag få upp till fulltank när jag annars skulle ha två pinnar kvar.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.615
98
48
Örnsköldsvik
Jahaja, ska vi kasta in lite i brasan här?

Arctic-Cat duger inte till att tillverka egna motorer!
Yamaha duger inte till att tillverka ett eget chassie!

Hehe :D

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
jo yamahas motorer används ju till ac barn skotrar iaf...mer än så vet vi ju inte att dom duger till än:hahaha: