Märkes***eritråden...

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Men ärligt, alla ni som kör era superlätta 2-taktare (som det verkar) när ni kört fast, håller ni på lyfter runt skiter då eller? Får en bild av att ni står där och "Åh hej nu lyfter vi ur skotern ur det här hålet". Eller?

Bara jag som stampar så skoterna inte hänger och ruckar lite i styret och gasar mig lös? Såfall blir jag orolig=)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Haha jag trodde vi diskuterade hjälpa till å lyfta tillbaka kompisens yama på leden igen måste helt ha missförstått de här
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Tar man sig lös själv har man inte kört fast, då har man parkerat olägligt...
Tar man sig inte lös själv så kanske man borde lära sig det, jag kan köra en kurs med dig=). Eller du kanske inte kör fast?
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Haha jag trodde vi diskuterade hjälpa till å lyfta tillbaka kompisens yama på leden igen måste helt ha missförstått de här
Nej vi diskuterade att det är tråkigt när man inte kommer utan för leden då man kör arctic då motor är totalt värdelös ;)
 
W

wettrob

Måste erkänna att det är ganska manligt att rulla runt en yamaha.

Förövrigt så har man idag varit och provkört en några nya 13ons maskiner och man kan säga såhär.

600 e-tec, vilket skämt, farsans viking 540 har mer att ge.
800 e-tec freeride, måste ha fullgas för att få effekt, annars helt ok att köra.
800 Arctic RR och xf800, bästa 800 motorn helt klart, en sådan i ett pro ride chassie skulle vara det optimala. OTROLIGT äcklig att köra dock, fyfan så vidrigt.

Fanns nå yamaha där men ingen ide att testa, vill inte må dåligt resten av veckan.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tar man sig inte lös själv så kanske man borde lära sig det, jag kan köra en kurs med dig=). Eller du kanske inte kör fast?
När jag kör fast tar jag mig inte lös själv, det händer för jämnan. tar du dig lös själv har du inte kört fast. Tyckte det var väldigt utförligt beskrivet i första inlägget....

Om du "visar mig" Hur jag tar mig lös själv, så har jag bevisligen inte kört fast.

Tråkigt att du fegar när du är ute och åker, mycket roligare att ge allt, men då kör man ibland fast och uppskattar att man har vänner med sig. Du borde prova :)

Det är även mycket möjligt att du inte kör fast(behöver hjälp), på den typen av körning som jag gör, men då är det ett bevis på att du kör som en kärring i förhållande till din erfarenhet/kunskap. Sluta fega och släpp bromsen
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
När jag kör fast tar jag mig inte lös själv, det händer för jämnan. tar du dig lös själv har du inte kört fast. Tyckte det var väldigt utförligt beskrivet i första inlägget....

Om du "visar mig" Hur jag tar mig lös själv, så har jag bevisligen inte kört fast.

Tråkigt att du fegar när du är ute och åker, mycket roligare att ge allt, men då kör man ibland fast och uppskattar att man har vänner med sig. Du borde prova :)

Det är även mycket möjligt att du inte kör fast(behöver hjälp), på den typen av körning som jag gör, men då är det ett bevis på att du kör som en kärring i förhållande till din erfarenhet/kunskap. Sluta fega och släpp bromsen

Jävlar du verkar ju as cool, får jag åka med dig? ;)
 
J

Jona$

När jag väll kör fast brukar man bli rätt ensam då ingen annan når dit med sina maskiner, Bara lite grävande med spade och sedan spätta på :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Skulle vilja se dig stå där med nytron trampandes lite runt skotern och sen lägga in backen för att rucka lite å backa därifrån..
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
När jag kör fast tar jag mig inte lös själv, det händer för jämnan. tar du dig lös själv har du inte kört fast. Tyckte det var väldigt utförligt beskrivet i första inlägget....

Om du "visar mig" Hur jag tar mig lös själv, så har jag bevisligen inte kört fast.

Tråkigt att du fegar när du är ute och åker, mycket roligare att ge allt, men då kör man ibland fast och uppskattar att man har vänner med sig. Du borde prova :)

Det är även mycket möjligt att du inte kör fast(behöver hjälp), på den typen av körning som jag gör, men då är det ett bevis på att du kör som en kärring i förhållande till din erfarenhet/kunskap. Sluta fega och släpp bromsen
Jag håller med dig K-Len...

Har man inte kört fast så är man en riktig fegis.

Blir det nog jäkla brant så sitter man....
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Måste erkänna att det är ganska manligt att rulla runt en yamaha.

Förövrigt så har man idag varit och provkört en några nya 13ons maskiner och man kan säga såhär.

600 e-tec, vilket skämt, farsans viking 540 har mer att ge.
800 e-tec freeride, måste ha fullgas för att få effekt, annars helt ok att köra.
800 Arctic RR och xf800, bästa 800 motorn helt klart, en sådan i ett pro ride chassie skulle vara det optimala. OTROLIGT äcklig att köra dock, fyfan så vidrigt.

Fanns nå yamaha där men ingen ide att testa, vill inte må dåligt resten av veckan.
Bängel till styrning eller? Var några polare som provkörde någon A-C på Storåbränna-eventet som tyckte styrningen var kass.

Själv så ville jag inte riskera kattpestsmitta.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Jävlar du verkar ju as cool, får jag åka med dig? ;)
Nope, kan höra med nå touring kompisar om du kan få följa med dem, så får du lära dig köra steg för steg, jag vill inte ha med mig fegisar som står och tittar på när annat folk satsar allt...

Skall du rätta till texten då eller? Jag menar du måste ju parkerat fel på denna bild och inte suttit fast som du skrev? =D
kan ladda upp bilden jag tog efter den där med, då trädet under snön som skidan. Fastnat under stämde till problem. Så ja, kompisen behövdes för att få lös den.

Sluta försöka hitta kryphål i min teori bara för att du fegar när du är ute och kör. Far ut och hitta något trevligt ställe och gasa på... Förstår att sjöar är lockande med din buss men en åker med lite lutning kan ju vara lämplig utmaning såhär i början av din BC-karriär.

Fast om du är så duktig som du säger så kanske du kan förklara hur jag skulle ha vickat på rumpan för att ta mig lös här? Jag fick ta hjälp...
 
W

wettrob

Bängel till styrning eller? Var några polare som provkörde någon A-C på Storåbränna-eventet som tyckte styrningen var kass.

Själv så ville jag inte riskera kattpestsmitta.
Jepp styrningen var totalt värdelös.
Synd att en sån ful skoter ska ha en sån bra motor. ( AC 800 )