Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Haha i denna tråd är ju alla på dagisnivå och det är ju rätt kul faktiskt!=D *min-pappa-är-bättre-än-din-pappa* *buuuhuuu*
Va? Nu pratar du om alla utom mig
Iallafall.

Jag har varit fullt seriös rakt igenom denna tråd.

Det är mitt skötebarn och det ska man inte skämta om...
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Det är ju lite roligt med folk i denna tråd som kört exempelvis 3 modeller av ett och samma märke, men fullt och fast basunerar ut att just deras märke är bäst.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Dom startade alltså.....iof nya men ändå, lite imponerande
Haha, Joo dem startade, men tog säkert 5-6st försök med Dragsnöret, den andra hade Elstart men tog ändå längre än för en BRP, Och vilken liten Backknapp, ser ju knappt den, inga fullvuxna grejjer
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
När vi ändå diskuterar dessa fantastiska BRP-maskiner utan "dragsnöre", vad har hänt med de sunda mellanrummet mellan kolvstång och boggiesax? För er som missat detta så får diskussionerna hetapå Dootalk och även här på Snowmobile i "Ski doo 2014".
 
W

wettrob

Haha, Joo dem startade, men tog säkert 5-6st försök med Dragsnöret, den andra hade Elstart men tog ändå längre än för en BRP, Och vilken liten Backknapp, ser ju knappt den, inga fullvuxna grejjer
Dem är gjord för unga män i bra form och som har bra syn, inte som BRP som måste göra så att alla knappar syns när majoriteten av brp folket är 40+, överviktiga med dålig syn.

Luktar äckligt? prova stå bredvid en etec som sitter fast och man ska dra i skidan så ska du få känna på något som luktar äckligt ;)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
När vi ändå diskuterar dessa fantastiska BRP-maskiner utan "dragsnöre", vad har hänt med de sunda mellanrummet mellan kolvstång och boggiesax? För er som missat detta så får diskussionerna hetapå Dootalk och även här på Snowmobile i "Ski doo 2014".
Påtal om BRP och "dragsnöre".

Min flickväns skoter (summit etec 2013) gick startknappen sönder på i förra veckan, den blev helt obrukbar då det inte finns just ett startsnöre.
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Påtal om BRP och "dragsnöre".

Min flickväns skoter (summit etec 2013) gick startknappen sönder på i förra veckan, den blev helt obrukbar då det inte finns just ett startsnöre.
Haha smart, inget startsnöre - ja då slipper dom ju fortsatta problem med undermålig magnapull.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Finns givetvis andra sätt att starta den på........doh
Lite tjorvigt att behöva öppna plasten, vira snöre runt variatorn och riskera fingrarna varje gång man ska starta den, istället för att dra i en magnapull?

Sen kan man ju låta den stå på tomgång så man slipper dra igång den på variatorn ifall man stannar en snabbis någonstanns. Nej justfan, BRP stänger ju av sig självt efter en stund!
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Påtal om BRP och "dragsnöre".

Min flickväns skoter (summit etec 2013) gick startknappen sönder på i förra veckan, den blev helt obrukbar då det inte finns just ett startsnöre.
Detta minskar risken för vevaxelhaveri avsevärt (att den inte går att starta alltså), inget ont som inte har något gott med sig.