Märkes***eritråden...

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Lindhaga: Haha Håller med , han Stannade väll och tanka och fyllde på olja...Igen!


Nu morgonkaffet, å snart iväg på Skoter svängen :)
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Lindhaga: Haha Håller med , han Stannade väll och tanka och fyllde på olja...Igen!


Nu morgonkaffet, å snart iväg på Skoter svängen :)
Skippa oljesnacket, alla vet att det är E-tec som dricker olja som en ryss dricker vodka! Inte polaris...
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Lindhaga: Haha Håller med , han Stannade väll och tanka och fyllde på olja...Igen!


Nu morgonkaffet, å snart iväg på Skoter svängen :)
Gaaaaaahh! *Gäsp*

Vi andra behöver ju inte ha så brottom, förstår att du vill köra dina mil så tidigt som möjligt på säsongen. För du lär ju tillbringa resten av den med att byta innehåll i motorn och köra fast när det riktiga föret drar igång på riktigt! ;)

Morgonkaffe är RedBull i din värld va? Majoriteten av dekaltrimmade BRP ägare med pormaskar på bröstet har väl inte lärt sig dricka kaffe?
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Gaaaaaahh! *Gäsp*

Vi andra behöver ju inte ha så brottom, förstår att du vill köra dina mil så tidigt som möjligt på säsongen. För du lär ju tillbringa resten av den med att byta innehåll i motorn och köra fast när det riktiga föret drar igång på riktigt! ;)

Morgonkaffe är RedBull i din värld va? Majoriteten av dekaltrimmade BRP ägare med pormaskar på bröstet har väl inte lärt sig dricka kaffe?
Hej Sörlänning! :)
Nä kör säsongen ut, ( måste ju trampa bra spår för era Plasticat)
Och byta nå "innehåll" i motorn är inget jag behöver göra, kanske ni Plasticat ägare är vana vid sånt, men inte vi Med Brp,

Nä Dessvärre inte, Dricker inte någon energiblaska, inte druckit på 4år, om inte mer, säkert 5 år sen, Kaffe lärde jag mig dricka redan som en ung grabb, i årskurs 2 tror jag det var, om inte tidigare, då man satt i Garaget och kokade snabbkaffe,

Ni i Södra Sverige har ju så otroligt kort säsong, storstäder och mycket folk, Näää tacka vet jag Lappland,

Söder om Saitarova är för långt söderut,

Fick ihop 3,5mil idag, och ca 4liter bensin gick det(körde ganska hårt)
;) ;) ;) ;) ;)
 

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Rotax211 må ju ha slagit sig?? Inte byta innehåll i motorn på en BRP ?? Jag är tvättäkta brpb*g å kommer förmodligen aldrig köra nå annat heller å en av anledningarna till jag kör just brp är för jag tycker det är sjukt kul å skruva! Finna fan inget bättre märke om man gillar skruva än brp förutom polaris 800 rovor! :) den dagen brps motorer håller måste dom lärt sig ngt av yamahas 4t motorer eller kissekatts 800 motorer :) säga vad man vill men nå kvalité har vi inte motormässigt inom brp :p

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
haha...

påminner mig om en gång när en kompis sa att han brukade köra djupsnö med sin yamaha...
Hittade du det där gamla skämtet längst ner i byrålådan eller? kan du inte köra djup snö med Yamaha? Är du dålig förare?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Hittade du det där gamla skämtet längst ner i byrålådan eller? kan du inte köra djup snö med Yamaha? Är du dålig förare?
Det handlar inte om det.
Du menar inte på fullt allvar att en Yamaha är jämförbar med en snöskoter i djupsnö?!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hittade du det där gamla skämtet längst ner i byrålådan eller? kan du inte köra djup snö med Yamaha? Är du dålig förare?
som så många gånger förr arbjuder jag dig, att vid tillfälle (om det någonsin ges), att bevisa för mig att du köra yamaha i svensk djupsnö.

Dessvärre så har jag hitentills aldrig träffat en forummedlem "där ute", så såvitt jag vet kanske jag är lika dålig förare som du, och så många andra yamaahaförespråkare före dig, har påstått.

Det får vi nog aldrig veta.

Men jag har aldrig sett en yamaha som gått ovanpå djupsnö. Dock räknar jag inte yamaha tubromaskinerna alls, då de om möjligt, är sämre än en std yamaha i djupsnö.

Verkar som att amerikanderna kör yamaha turbo i "djupsnö", men då ser de 500 meter rakt upp för en bergssida som "djupsnöåkning", bara för att det råkar vara 6 meter snö under skotern...


hmm...


naaaaa... du kör omöjligt djupsnö med din yamaha... du skojjar dig på oss!
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Rotax211 må ju ha slagit sig?? Inte byta innehåll i motorn på en BRP ?? Jag är tvättäkta brpb*g å kommer förmodligen aldrig köra nå annat heller å en av anledningarna till jag kör just brp är för jag tycker det är sjukt kul å skruva! Finna fan inget bättre märke om man gillar skruva än brp förutom polaris 800 rovor! :) den dagen brps motorer håller måste dom lärt sig ngt av yamahas 4t motorer eller kissekatts 800 motorer :) säga vad man vill men nå kvalité har vi inte motormässigt inom brp :p

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Nej isåfall är det nog något handhavande fel, Har kört BRP Hela livet, ända sedan dag 1, och inte Skruvat mycket Alls
Hade en Lynx Rotax 377 -95a som jag skruvade mest med av alla, då böt jag matta och förlängde lite, för gammla hade spruckit för gummit var 10 år gammal,
Elan 250 -75 förlängd, var min förste skoter som jag repade magnapullen i
Och även en Enduro 400F som jag böt tändstift i en gång

På en 600 SDI jag hade, så blinkade dock motorlampan, men det brydde inte jag mig om, så jag körde så i 2år, sen sålde jag den

Men när jag tänker efter, så svetsade jag även nya Styrstål till Elanen om jag inte missminner mig,

Det är det jag har skruvat, och då kör jag ändå "extremt mycket skoter" som vissa uttrycker det




Nej ingen Summit 550f på isen, Tämligen en Summit 600 E-tec på Led i 2mil och sedan i Berg 1,5mil typ, Dock var det ospårat hela vägen

Tar även en Sväng imorgon med
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
J<g skjuter lite från höften: Du har inte provat en Pro Rmk, eller hur?
Nej , Tack och lov har jag inte det :) Men andra Polarisar och gillar inte alls dem, p.ga att dem känns så jävla omorderna och Racklar i mängder och Dricker Olja och Bensin som en Äkta Finne dricker Koskenkorva i Saunan efter en hård dag i Timmerskogen,

Nä jag Trivs med BRP och det är väll det som är huvudsaken, :)