Märkes***eritråden...

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
Allt utom motorn har ju rasat på den skotern.
Men det är imponerande, helt klart!
finns nog inte en enda skoter som inte är totalslut efter så många mil med en förare som använder den som den ska användas:)

bar därimot en nytro ut från friåkningsområdet i sälen åt en glad norrman förra helgen, vilken jäkla gris att brottas med när dom sitter;)
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
finns nog inte en enda skoter som inte är totalslut efter så många mil med en förare som använder den som den ska användas:)

bar därimot en nytro ut från friåkningsområdet i sälen åt en glad norrman förra helgen, vilken jäkla gris att brottas med när dom sitter;)
Hade ju varit lättare om norrbaggen klivit av... eller kanske inte hade märkts någon skillnad?
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Vad är det som är gjort i plast på AC som inte de övriga tillverkarna verkar ha? Kommer ju ständigt upp i olika trådar, plasticat etc. Kan någon förklara?
Det är en blandning av ovetskap, avundsjuka och allmän pajaseri av övriga märkesägare, ex dem som inte kan bygga egna skotrar och köper in AC chassin :)
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Vad är det som är gjort i plast på AC som inte de övriga tillverkarna verkar ha? Kommer ju ständigt upp i olika trådar, plasticat etc. Kan någon förklara?
Tror det är män över 40år "Yamaha ägare" som var med på Adams tid då Arctic Cat var först med plastbuk å alla andra var avundsjuk å sa det där går aldrig!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Du har ju spytt galla över (nästan) allt vad yamaha gör i skoterväg. Du har ju också sagt att du "hatar" nytron. Om den är så fruktansvärt underlägsen allt vad din plastraket kan, så kan du ju visa det. De kan ju inte va så svårt? Lr?
Jag antar att du menar mig?
Jag tycker inte att jag behöver bevisa att en originalNytro är fullkomligt chanslös mot valfri lösnömaskin av annat märke.
Inte ens den mest inbitna Yamahafantasten kan påstå något annat.

Det är klart , om man tar bort en av de få delarna som INTE är plast så borde
den ju bli ännu lättare......genialt !
Vad är det som är gjort i plast på AC som inte de övriga tillverkarna verkar ha? Kommer ju ständigt upp i olika trådar, plasticat etc. Kan någon förklara?
Det är en blandning av ovetskap, avundsjuka och allmän pajaseri av övriga märkesägare, ex dem som inte kan bygga egna skotrar och köper in AC chassin :)
Tror det är män över 40år "Yamaha ägare" som var med på Adams tid då Arctic Cat var först med plastbuk å alla andra var avundsjuk å sa det där går aldrig!
@Rundvikarn Vad är det som är mer plastigt på en Arctic Cat?
Och har du något att säga om marknadens starkaste och mest hållbara 800?
Skär dom? Är dom tråkiga i karaktären? Har Br:en ett eldigare temperament? Eller eller har någon fyrtaktare en roligare karaktär?
Ge mig ett relevant argument för att köra en Yamaha istället för min M.
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
arctic har faktiskt banat vägen för många ideer som "inte skulle funka". A-armsframvagn har jag för mig är en av dom. Och snart kommer alla märken även ha långt mellan a-armarna som arctic. Men dom kanske tjuras lika länge som alla tjurades med t-armar. En arctic framvagn som är 38" är inte bredare än en polaris 38" så det blir inte svårt att (boondocka) Burka/skråa som man säger på sverige.

Plast är väl alla skotrar gjorda av, men dock har vi lite metaller också om jag minns rätt.

Jag tror ärligt talat att alla yamaha och brp ägare är avis på polaris och arctic för att dom har kvar nå motorer med klipp. Rotax etech känns som en fyrtakt mjuk å härlig men tråkig. Och yamaha.....

Jag hoppas att nya arctic 850 eller vad de nu blir behåller samma karaktär som suzukis. Men jag tvivlar...
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Aluminium tunnel, glidboogie, a-armar, 4t, mountain maskin är ju några Arctic hitte-på'n som de andra tillverkarna aldrig skulle apa efter....

Vore det inte för Arctic och Blair Morgan skulle ski-doo fortfarande tuffa runt med trailing armar