Det förklarar varför man tänker på dinosaurier när man ser på en Yamaha, tung, klumpig&omodern:bigsmile:Har kört Yamaha i 2500 år utan ett problem behövde inte ens
tanka
Det förklarar varför man tänker på dinosaurier när man ser på en Yamaha, tung, klumpig&omodern:bigsmile:
hellre de än att den ser ut som 7 svåra år.kör man en skoter som är limmad me loctite så äre väl inte så lätt
Tänkte att denna tråd måste få 1 inlägg från mig.nu säger du inte års modell. men äger 2 polaris,en 600 med 803 mil på mätaren orörd och en 800 med 530 mil orörd. fått byta ett stift nu i julas på 600 då jag råkade vara lite våldsam då jag skulle justera elektrodavståndet, de första bytet på 3 år och 400 mil. och det är första förgasar 2t som vi har haft som gått så länge på samma stift. tror jag bytt 3 remmar på den tiden och då har jag våldat.
Tänkte att denna tråd måste få 1 inlägg från mig.
Dino-RXen har passerat 2100mil. Motorn helt orörd, har bytt stift 1 gång, oljbyte 4ggr, oljefilter 2ggr, slides 2ggr, inga bussningar i någon av variatorerna är bytt och är inne på 3dje remmen.
Och nä, tokskramlar inte på tomgång.
T-Apexen är uppe i 600mil, motor orörd (förutom turbomonteringen), 2 remmar, 2 oljebyte.
så kan man också se på det. men rasar det så kan vi då säga att det rasade till skillnad för yamaha förare som försöker dölja det och säga att på yamaha finns det inga fel hur motbevisade dom än ärKonstigt att inte dina Polarisar har rasat när alla andra gör det
haha klockrent xDYamaha byter klistermärken varje år, resten byter kolvar,vevparti,drivaxlar och lim. "Polaris använder samma limfogningsteknik som flygplanstillverkare" Alltså var det ett jävla under att jag tog mig levande till och från thailand nyss!!
Nytron funkar inte till hårdkörning som standard.Käkar den remmar så handlar det ju bara om variatorkallibrering. det säger ju sig själv att de måste stämma efter han monterat turbo, vilket det uppenbarligen inte gör... min nytro med 270hk har nu gått 245 mil på samma remm, 240hk från åf som sedan blev 270.
edvinsjolund;551084 Och åter igen: Nytron håller generellt mycket bra!.[/QUOTE skrev:om man inte använder den som en skoter ska användas
Vet en 05a polaris rmk 600 med 1500mil på mätaren och en 09a med 1100mil som båda är orörda i motor men å andra sidan vet jag en 10as 600 som rasade efter 500 mil med täta spridare. Men en 800 oavsett trippel eller Twin från polaris så har jag då aldrig hört om någon som passerat 700mil så polaris är helt klart skit!Konstigt att inte dina Polarisar har rasat när alla andra gör det
Precis. Majoriteten av Nytroägarna kör inte så hårt även om dom hävdar det själva.om man inte använder den som en skoter ska användas