Märkes***eritråden...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Som jag har sagt tidigare , Att vara en tunnis och ha en Yamma kan inte vara lätt ,för man måste vara överviktig för att orka hantera den oerhörda kraft den producerar.
å nu pratar jag om yamma med turbo och modifierad ,för utan turbo är det "sisådär"
själv väger man hundra pannor, och frottehandduk duger inte att raka sig med nå längre.

Det finns ju en orsak att det finns barnskotrar ,som instegsmodeller :)
;-)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Haha, förra säsongen hade jag med mig både Polarisen och Nytron upp till Jorm när en släktings maskin inte ville närvara-så för att inte förstöra en fjällvecka fick han åka Nytro.

Han stannade kvar på lägre höjder när vi var i branterna och lekte, för att han var ovan att handskas med en sån tung maskin att självförtoendet försvann...

För att han inte skulle känna sig ensam, ledsen och rädd där nere åkte vi ner till honom efter en stund och bytte maskin.
Helt plötsligt var det jag som stod där nere-ensam, ledsen och rädd.

Rmk:n var av inställningen "just another day in paradise".
;)
Haha ja antigen är det så att du inte kan hantera nytron och behöver en annan typ av skoter. Jag har aldrig sett det som ett problem som många verkar göra?

att pissa på yamsingarna verkar ju vara hett just nu so here goes: köper en skoter som är 7 år bakom alla andra i utvecklingen, spenderar sjuka summor på att göra den (knappt) användbar, har sen, trots alla modifieringar och turbo, ett blysänke till skoter som inte duger till annat än att "sikta och skjuta"
visst, den är väl lite mer hållbar än en två-taktare, men har man kul med den? njaa... vette fan om jag tror dom som påstår sig ha det... låter ofta som att dessa yamaha fanatiker försöker övertyga sig själv mer än andra :)
Tyvärr är det väl så att mkt av de man stoppar på nytron gör själva kvaliteten sämre på skotern så det närmare sig en Ski-Doo för varje sak man byter ut, den blir bara sämre och sämre och sämre.

Ser att du kör en E-tec 600, kommer du ens fram till leden med den? =D Sedan pratar du om utveckling oxå, att förbättra något man har är det inte att utvecklas? Tror inte på att vara en typ SonyEricsson tillverkare som spottar ut halvdant tillverkare saker. Sam kan jag tillägga att jag har jävligt kul med min skoter, vi kan väl ses nån gång och åka och se vem som har roligast?:D
 
J

Jona$

Och en polaris eller brp ägare räknar mil å ställer till fest i stil med studentens högtid om maskinen klarat sig till 500mils gränsen utan nåt slagits sönder eller gett vika.
 

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Jo men ska vi vara lite ärlig en stund så är det inte många skoterägare som passerar tresiffrigt p.g.a deras stora muskelmassa. ;-)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Vi kanske ska starta en tråd om Bmi och skoteråkning:hahaha:
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag kan bara prata för mig själv, men alla Yamaha åkare JAG har sett /känner till är tjockisar....

Känner bara en tjockis som kör ac :p
Vad är en tjockis enligt dig?, jag tänkte bara så man vet om man passar in i Yamaliga!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Haha, känner ju inte dig så det kanske är andra regler där du bor.

Här skall man se ut som en michelingubbe för att få köpa yamaha =D (antar jag, så vitt jag sett)
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Snacka om att bränna remmar, en repa med den här grisen och den börjar brinna. Hahahaha.......:hahaha:
[video=youtube;0i41Us9n8TI]http://www.youtube.com/watch?v=0i41Us9n8TI[/video]

"En bra Yamaha, är en brunnen Yamaha"