Märkes***eritråden...

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Haha ja men jag har ju passerat flertal BRP som suttit på myren med, blir lätt så när en tjej kör=).
Nog tror jag säkert du kört förbi nån mxz eller re som grävt ner sig på nån myr, inte så konstigt när de inte är gjorda för att gå i djup snö heller. Men den dag man nån sätter fast sig så hårt så att tre man krävs för att slita upp maskinen på en platt myr med en maskin av valfritt märke som är 150" eller längre.(förutom Yamaha då). Det är samma dag som fåren vallar hundarna och enhörningar flyttar in i mitt sovrum ;)


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
Nog tror jag säkert du kört förbi nån mxz eller re som grävt ner sig på nån myr, inte så konstigt när de inte är gjorda för att gå i djup snö heller. Men den dag man nån sätter fast sig så hårt så att tre man krävs för att slita upp maskinen på en platt myr med en maskin av valfritt märke som är 150" eller längre.(förutom Yamaha då). Det är samma dag som fåren vallar hundarna och enhörningar flyttar in i mitt sovrum ;)


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

3 man + en commander 800 Plan myr dock med en 40cm bred bäck precis där ;)
Tycker dock att jag gjorde det så grymt bra att först lyckas parkera på bäcken för att sen på nått sätt lyckas dra över i den, så jag skämms inte ens :p Summit 800 154"
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Ja men det räknas ju inte om det är en bäck då är det ju inte plan myr ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Men den dag man nån sätter fast sig så hårt så att tre man krävs för att slita upp maskinen på en platt myr med en maskin av valfritt märke som är 150" eller längre.(förutom Yamaha då). Det är samma dag som fåren vallar hundarna och enhörningar flyttar in i mitt sovrum ;)


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Efter Stenvalls inlägg väntar vi med spänning på bilder
av enhörningarna i sovrummet.....
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Nog tror jag säkert du kört förbi nån mxz eller re som grävt ner sig på nån myr, inte så konstigt när de inte är gjorda för att gå i djup snö heller. Men den dag man nån sätter fast sig så hårt så att tre man krävs för att slita upp maskinen på en platt myr med en maskin av valfritt märke som är 150" eller längre.(förutom Yamaha då). Det är samma dag som fåren vallar hundarna och enhörningar flyttar in i mitt sovrum ;)


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Det jag menar är att ni verkar så ett gäng fruntimmer med förlite vana=)

[video=youtube;ZZMzR-hfN3I]http://www.youtube.com/watch?v=ZZMzR-hfN3I[/video]
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Hahaha var nog jobbigare att kolla den där videon än för tjejorna på den ^^

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Den där videon var lite kul.
Hursomhelst håller jag med ErkkiT. Det är faktiskt skillnad på en astung finlandsfärja som sjunkit ner till jordens mittpunkt på en myr och en lätt kanadensisk bergsklättrare som stegrat över i en bäck.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Jag har en bekännelse, fader förlåt jag har syndat...

Efter årsperioder av tunga, tråkiga karaktärslösa maskiner så slöt äntligen Yamaha ihop ett samarbete med ett fabrikat som skulle gynna dom i allt från teknologi, utveckling och marknad.

Dagen har nu kommit när man kan få det bästa av tre världar, och ja, det behövs tre.
Jag talar naturligtvis om ett långt chassie från AC, en trecylindrig motor från Yamaha med tillhörande andningshjälp från MCX.

Fader... Jag står här som en förvirrad själ och kanske även lite rädd, kan detta vara möjligt?
Här står jag och funderar på att springa in på YamahaCenter i Skellefteå och byta bort min Plastic is Fantastic Cat.

Är detta slutet...?
 
Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
då var det dags igen. igår var jag och körde med två kompisar, en boondocker och en nytro. jag och bonndockern var dom som tog oss ända till långträsk, nytron gav upp en mil före. vi tog oss även hem igen utan minsta rackel. men för nytron så var det det längsta han kunnat köra utan att den börjat rackla, så man kan lita på en nytro 5-6 mil iaf. och då kom han från garaget och hade nyss skruvat ihop den för att den inte gick som den skulle
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Jag har en bekännelse, fader förlåt jag har syndat...

Efter årsperioder av tunga, tråkiga karaktärslösa maskiner så slöt äntligen Yamaha ihop ett samarbete med ett fabrikat som skulle gynna dom i allt från teknologi, utveckling och marknad.

Dagen har nu kommit när man kan få det bästa av tre världar, och ja, det behövs tre.
Jag talar naturligtvis om ett långt chassie från AC, en trecylindrig motor från Yamaha med tillhörande andningshjälp från MCX.

Fader... Jag står här som en förvirrad själ och kanske även lite rädd, kan detta vara möjligt?
Här står jag och funderar på att springa in på YamahaCenter i Skellefteå och byta bort min Plastic is Fantastic Cat.

Är detta slutet...?
Du behöver nog inte vara orolig, alla har vi dagar då omdömet inte är det bästa och när sinnesförvirringen är ett faktum, du kommer naturligtvis inte att falla ner i hålet som jag väljer att kalla Yamaha.

Men du måste stå på dig och lita på din instinkt. Lyssna absolut inte på Yamahahandlaren, likt satans budbärare försöker han förvirra dig och få dig att köpa en Yamaha för att dra ner dig i avgrunden där förnekelse och fastkörningar är ett faktum. Lita på jesus, vår frälsare och gud, ty du kommer att frälsas från allt ondo (Läs Yamaha) och befrias från dina syndiga tankar.

Jag hoppas du tar dessa tankar på allvar och gör någonting åt saken, det är inte ett friskt beteende! //Orolig kamrat. Amen
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
hitta nå kul grejjer när ja va ute i helgen..

arcticen funka kanon..... till att hålla öl :)

hitta en PRO-RMK i skogen :)

igen.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Om du hittade en Pro Rmk i skogen varför har du då lagt upp en bild på en Rmk?

När en halvlång ledmaskin med eller utan stressfläkt tar sig bättre neråt än en proride rmk uppåt så kan det inte räknas som något annat än förarfel! :blink1: