Lynx 2014

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag hoppas att lynx byter fotstegen till de du har tillverkat kotte!

-15 o lösnö så var jag tvungen att känna efter var man satte fötterna så att man inte missade piggarna. Tyckte at man gled omkring lite, man ska ju inte behöva tänka på vars man har skorna. Vet inte om det beror på att tunneln är olackerad då det gäller en 600 3700. Körde med BD dynan och den lossnade från fästet en g. var även väldigt mjuk.
Har du kollat "låsplåten" till dynan? Finns en servicebulletin på att kolla den efter 10h/500km. Tydligen kan den röra sig och då blir låsningen dålig...kanske din plåt sitter lite "fel" redan?
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
men om du lägger dig vid skotern och sticker in huvudet så kan man skymta niten :) eller tippar skotern :)
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
He är ju det att he inte tar i mattan. Inte vad man kan se iaf. Är då inga märken eller nå.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Tjenare i sommarvärmen..... Är det någon här som har kommit på något bra ställa att sätta regskylten på sina REX2 chassien? =) Har funderat å funderat men ej kommit på något ställe som ser mindre förjävligt ut. Kom med tips :)

Mvh/ Joel
 

adm

Ny medlem
22 dec 2013
4
0
1
Tjenare i sommarvärmen..... Är det någon här som har kommit på något bra ställa att sätta regskylten på sina REX2 chassien? =) Har funderat å funderat men ej kommit på något ställe som ser mindre förjävligt ut. Kom med tips :)

Mvh/ Joel
Jag satte min över facket fram, fick klippa till en kant.

Någon som vet om spi pipan till 800 etec passar till rex2 chassiet?
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Lynx och ski-doo har likadana pipor så den borde passa men, 2011-2012 har en pipa, 2013 en annan och det verkar som att 2014 har en tredje.
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger


Jag satte regnr på baljan bakom höger skida, funkar. Men åf sa att den måste vara fullt synlig framifrån och att ända platsen för det är mitt på svarta delen av huven, under lyset, men jag strunta i det.. ha ha..
 

Setra415

Medlem
20 feb 2013
24
0
1
Avesta
Fick hem 800 boondocker3700 häromdan.
Inte testa den än men känns och ser okej ut. Bytt ut allt i variatorn, monterat offsettaxel, spade, test på en burk jag använt tidigare med gott resultat, flyttat kablage o dödarkapp, lilla dynan satt redan på (puh tack), extra bågar, halkskydd, osv.
Mycket blev det men jag nyttjar den.
Nu till en UPPTÄCKT. Skulle byta ut skidorna mot ett par carlscut Slp. Tyckte det såg brett ut i spårvidd när jag började demontera. Mätte spårvidden mellan cc styrstålbultar.
Fick ett konstigt mått. Den sitter på smala. Hm, fick lov att dubbel kolla 2ggr på skotern och i detalj spec.
Stämmer inte alls!!!!!
Inte beställt annan framvagn. Innan jag skriver mitt mått kan ni andra kolla vad ni får fram på era?
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Varför inte skriva ditt mått så kan folk svara på engång vad du fått/ rätt eller fel?