Hejsan! Jag skulle vilja höra om det är värt att dreva ner x-riden? Som standard är det ju 22/40 i drivning, jag hade tänkt byta kedja till en 68 länkars och sätta in ett 20 tänders drev, alltså då blir drevningen 20/40. Såg att det var 18/40 drevning i usa på samma maskin..
Vad är fördelarna med att dreva ned? Den blir väl rappare i accet men tappar i toppfarten, men hur blir skillnaden vad gäller lössnökörning/ledåkning?
Hur mycket tappar man i toppfart om man drevar ner två kugg? Som jag har nu så segar skotern nog sig upp till ca 140km/h men jag tror inte att den går särskilt mycket fortare än så på mätaren. Kommer man att tappa mycket i toppfart?
Sen har jag ju haft lite problem med att motorn går mot övervarv vid vissa fören, detta borde ju bli värre med neddrevning. Jag har dock ställbara supertips vikter så jag borde ju kunna justera detta.
Sen undrar jag vilken drevning som är bäst till mcx180 kittet eftersom jag förmodligen kommer att sätta dit ett sådant i framtiden?
/M
Vad är fördelarna med att dreva ned? Den blir väl rappare i accet men tappar i toppfarten, men hur blir skillnaden vad gäller lössnökörning/ledåkning?
Hur mycket tappar man i toppfart om man drevar ner två kugg? Som jag har nu så segar skotern nog sig upp till ca 140km/h men jag tror inte att den går särskilt mycket fortare än så på mätaren. Kommer man att tappa mycket i toppfart?
Sen har jag ju haft lite problem med att motorn går mot övervarv vid vissa fören, detta borde ju bli värre med neddrevning. Jag har dock ställbara supertips vikter så jag borde ju kunna justera detta.
Sen undrar jag vilken drevning som är bäst till mcx180 kittet eftersom jag förmodligen kommer att sätta dit ett sådant i framtiden?
/M