skitsnack vid skoter relaterade mail!

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Hej nu tänkte jag starta en tråd för skojs skull där man kunde samla allt skitsnack man får i skoter relaterade mail t.ex blocket annonser m.m.

Anledningen till att jag startar denna tråd är pga den massiva mängd totala skitmail jag fått på senaste tiden på min blocket annons :mad2: och nu blev jag intresserad av att se hur ''kreativa'' och ''nyskapande'' dessa så kallade ''roliga'' personer är.

kan själv ge några exempel på dom mail jag har fått!

''Tjena du får 10000kr en cykel, smycken, lite fiske grejer och en hund''

''Jalla kompis hvill du bhyta skoterern din mot mitt hambhurgherhak?''

''Tjena! du får 10000kr, 100L Koskenkorva ett bastuagregat och ett badkar''
 

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
Brorsan la ut sin F8 i helgen och fick mail från en som ville byta den mot en halskedja som hade kostat 75 000 att göra. :p
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Vill du byta mot min piccolaflöjt? Annars har jag en skuren KS 50 med rostigt texas-styre om du är intresserad. Måste bara fråga mamma om jag får...

En kort summering av mailbajserier från yttre kosmiska spekulanter.
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Brorsan la ut sin F8 i helgen och fick mail från en som ville byta den mot en halskedja som hade kostat 75 000 att göra. :p
det är stort sett bara sånna där mail jag har fått! bara att folket som vill byta med mig vill byta mot t.ex. hundar, kvinnor, hamburger/kebabhak m.m.
 

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
Konstiga mail är väll en sak gå ju bara å ta bort MEN därimot dom som inte svarar när man ringer/Mailar och dom som inte svarar efter dom har svarat en gång ! DET är de jobbigaste jag vet ! , exempel , jag mailar på en annons , "Jag köper din Kaffekopp för 300kr ! Hör av dej åsså mitt NR " får ett mail svar , " Ja det går bra ! " åsså får man inga fler mail.... sen provar man maila igenn inget svar... man provar ringa men inget svar... men annonsen är fortfarande kvar !

Då är det ju bättre att man är ärlig och säjjer att " nä jag har ångrat mej jag vill inte sälja för de priset" . eller liknande istället


Visst har jag tabbat mej nångång åxå så jag stänger ner fönstret inan jag skickad mailet , men då svarar jag iaf när dom mailar / ringer upp igenn !
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Konstiga mail är väll en sak gå ju bara å ta bort
Nog vet jag att det går att ta bort men när det kommer 20-30 skitmail varje dag så orkar jag inte bry mig längre utan låter dom maila hur mycket dom vill och gjorde en ny mail istället.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
precis! folk som inte skriver ut sitt tel nummer och vägrar svara på mail.
jag brukar skriva, ej mejl RING!! men likförbannat så envisas folk med att mejla.

komme på nu att jag själv gjort en annons på en bil och glömde skriva tel nr. tyckte de va konstigt att ingen ringde, sen nån månad senare kollade jag mejlen och upptäckte MÅNGA som var intresserade. ringde upp ett par stycken som verkade säkra på att ta den osett, men dom hade redan köpt annan bil. så nu dubbelkollar jag alltid när annonsen kommit ut.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag har alltid skrivet EJ BYTE MAIL eller SMS och har alltid fått just det :( Sist ja la ut en anons strunta jag i det å då vart det mindre av det. Tror det fins folk som har som sport att dryga sig på anonser!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Idag ser jag inga problem att folk mailar. Förstår inte varför folk väljer den metoden, men nu har ju alla mail på telen ändå, så det blir ju som ett sms.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Personligen blir jag lika förbannad när jag ser ej mail i blocketannonser.

Lägger man ut annons på internet så får man f#n klara av att svara via internet.



Sorry det va lite offtopic
 

Fredrik W

Välkänd medlem
18 jun 2011
100
0
6
Luleå
Det som gör mig förbannad är att man misstar mig för socialen eller frälsningsarme'n när man lägger ut en annons.
Ja menar va fan,har du inga pengar kan du inte handla.
Lite OT.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
I ca 9/10 fall så är mailare helt osesiösa.
Jag har möjligen sålt en bil till en som började med att maila.

Kan man inte orka (och våga) ta upp luren och ringa så är man inte tillräckligt intresserad.

Givetvis finns det undantag..
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Måste bara kolla med er som ogillar mailkontakt...

När ni handlar på eBay eller från usa i stort, ringer ni då och skämmer ut oss svenskar med eran värdelösa Ikea-dialekt?
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Måste bara kolla med er som ogillar mailkontakt...

När ni handlar på eBay eller från usa i stort, ringer ni då och skämmer ut oss svenskar med eran värdelösa Ikea-dialekt?
Gör du? Ogilla mailkontakt i grunden är det väl ingen som har sagt? Varför tråden startades är pga oseriös mailkontakt, vilket är enligt min mening en helt annan femma.

Föredrar dock telefon..raka puckar.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Skoterfolk är ju i regel ganska vettiga i telefon och per mail. Visst, en del skumma bytesförslag förekommer, men oftast vet ju folk vad för skoter de intresserar sig för, dess egenskaper, medföljande tillbehör etc.

Ska man sälja en bil är läget ett helt annat.. Då kan man ju råka ut för allehanda puckon.
 

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Det som gör mig förbannad är att man misstar mig för socialen eller frälsningsarme'n när man lägger ut en annons.
Ja menar va fan,har du inga pengar kan du inte handla.
Lite OT.
+1 på den!
Vissa människor tror att dom ska få saker gratis. Och får man ett sådant mail så får dom ett lika dumt mail tillbaka.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
De roliga med alla, du får xxxxxxx kr (gärna typ 10-15 kkr mindre än blocketpriset) så kommer jag imorgon.

Jag brukar bara svara, okej, ring när du kommer. Har aldrig fått något svar tillbaka eller något telefonsamtal av dessa.
 
A

AssaultRMK

Det är väl inget fel med mailkontakt, tvärt om nästan bättre om den som skriver faktist kan skriva.

Köparen och/eller säljaren får konkreta svar på det som är intressant och det underlättar vid en ev. tvist att kunna stycka på vad som faktist informerats om.

Att sitta i telefon med någon som talar med fruktansvärd dialekt är hemskt när man bara förstår 30% av det som sägs.

Sist jag köpte en ny skoter hos handlare så tog jag faktist kontakt via mail det första jag gjorde.
Då jag hade ett bytes objekt så skrev jag ner all information jag hade om objektet + bild och bad handlaren ringa upp mig om det var intressant med ett inbyte.
Nästa vardag ringer handlaren och är supernöjd över att få veta allt i klartext och affären var sedan avklarad väldigt snabbt och smidig väl på plats.

Dock, att skriva i talspråk med diverse fjortiz förkortningar och gärna med dialekt blir minst lika svårt att förstå som att sitta i telefon med samma person.
Det är väl dessa mail som man inte tar på dessto större allvar.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Gör du? Ogilla mailkontakt i grunden är det väl ingen som har sagt? Varför tråden startades är pga oseriös mailkontakt, vilket är enligt min mening en helt annan femma.

Föredrar dock telefon..raka puckar.
Som jag skrev tidigare är jag för mailkontakt, inte mot. Så jag mailar jämnt vad det än handlar om(kanske inte allt men).

Klart det är annat med oseriös mailkontakt. Jag syftade till de som skriver "inge mailsvar" och lliknande. Är man så mot mail så antar jag att man själv alltid ringer då mail ibland verkar vara satans påfund. Därav mitt första inlägg.


Men att tro det bara är via mail dyngan kommer så är man fel ute. Många gånger tycker jag det är Alis och Muhammeds som ringer och snackar gojja om sådant de iinte begriper sig på.

Så ska man varken svara på mail eller i tele blir det svårt att sälja saker. Oseriösa personer finns överallt.
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Eller bytesförslagen.. En WildCat jag skulle sälja för 15000 POK och så får jag erbjudande om packmoppe för 20000. Alltså jag ska ge 5000 emellan för nåt jag inte vill ha.

Visst kan man gå med på byte. Men då under samma förutsättningar som om du byter in en bil på en skoteraffär. Du får väldigt lite för den om dom ens tar in den. Eller inbyte på affär överhuvudtaget.

Och det fattar inte folk. Det du säljer vet du vad det är men så fort du byter in något tar du en jäkla risk.
Rätt som det är måste man laga nåt innan inbytet går att sälja. Jobb, kostnad och tid.

Folk verkar ha VÄLDIGT dåligt med pengar, antagligen för det köpt fyrhjulingar, crossar för krediten redan. Det börjar likna den ekonomin vi hade för 2000 år sedan. Byteshandel.