skitsnack vid skoter relaterade mail!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
jag tycker att det kan vara svårt att veta vilka som är seriösa via mail. men om man visar sig seriös genom att ringa så är det praktiskt att upprätthålla en seriös mailkonversation sedan. speciellt vid större affärer som kräver mycket information. det är stooor skillnad på tjollermail och seriösa. men kan va svårt/jobbigt att hitta det riktiga mailet bland 30 oseriösa. man sållar bland stollar med ett tel nr, tycker dom inte det är värt att ringa så tycker dom inte det är värt att köpa heller.
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Oftast då man säljer något får man mail där de står "Du får 5000kr, den är inte värd nå mer och då kommer ja i morgon"

Brukar oftast svara tillbaka och fråga varför dom ens gör sig besväret då dom går mellan 6-10k under de man satt ut dom för och om dom tror att någon ens är så jävla dum. Man blir bara less.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
I mitt tycke är åtminstone 3/4 av alla fordon som annonseras på blocket överprisade. Då är det inte konstigt att folk prutar - om än det ser illa ut att börja med det, innan man förvissat sig om skicket menar jag.

Jag har också försökt få ut max av det jag lagt ut på blocket men de senaste skotrarna och bilarna har jag lagt ut 10-12 % billigare än snittet. Det resulterar i fler samtal och färre mail (folk vill väl snabba sig på att göra en bra affär?) och man får ofta sälja inom ett par dagar. Inbillar mig dessutom att skambjudarna blir färre.

Förra helgen sålde jag en skoter som jag annonserade enligt ovan. Hade 4 seriösa köpare på den och ingen ifrågasatte priset.
 

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
brorsan blev erbjuden 200 burkar överfalls spray för nått han la ut på blocket(bil tror jag)
han svarade nej å då blev han idiotförklarad med typ"är du dum?vill du inte tjäna pengar?"