Då skulle du inte behövt stå för de.
Kollade lite lätt i verkstads juridiken idag angående detta.
OBS detta gäller för bilverkstäder.
Om kunden lämnar bilen innan för inhägnad och bilen är olåst så är de verkstaden som har ansvaret, skulle den vara låst är de kunden.
Skulle kunden tala om att han har dyra saker verktyg etc så är de verkstadens ansvar.
Är väldigt håriga linjer där å svårt att veta kan scanna in de imorgon å lägga hit om de är någon som vill (hann inte med de idag)
Det som hände mig var att jag lämnade in bilen, fick den plockad ren på saker.
Pratade såklart först med firman som sa att det gick på min egen försäkring, snokade sedan reda på företagets försäkringsbolag som tyckte samma sak
Konsumentvägledaren sa samma sak.
Slutligen pratade jag med försäkringstagarnas förening som även dom efter visst överläggade sinsemellan höll med om att det var min egen försäkring som skulle användas.
Har detta inte ändrats de senaste åren så är jag stensäker på att detta gäller.
Ringde verkligen ALLA för att hitta något sätt att få företaget att stå för det, för även jag tyckte det var sanslöst att jag ska stå för kostnaden när dom har ansvar över bilen
K-len Det tråkigaste med historien och anledningen till att jag verkligen tryckte på och ringde varenda människa inblandad för att försöka får rätt var att bilen jag hade var trafikförsäkrad.
Var 23 då och helförsäkring på en Bmw 525 även fast det var en -91 var svindyr.
Bilen var inte värd många kronor så det blev trafikförsäkring.
Förlorade saker ur bilen för en bit över 10 lakan, inte fått en krona av detta på någon försäkring som företaget hade.
Kan ju va värt att kolla med handlaren vad som gäller när man lämnar in en skoter på service under "offseason" och man inte har den försäkrad.