Uppgraderingar proclimb

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Ja har självklart kvar min original dyna med:) ja fick tag i en m dyna som hade gått sönder (trampat hål längst bak) så ja prov åkte en dag med den innan ja slaktade, blev en billig låg dyna som ser lite hårdrock ut men funkar fint.
Men absolut är man sugen på köpa sig en riktig dyna nu när man provat lägre vill man ju inte köra med den klumpiga original dynan

Facket på boss dynan såg riktigt trevligt ut

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Tack för infon thullen.

Det är ju synd om det är så att boss inte längre är som dom gamla var.
Om BOSS-dynorna till REV räknas som "de gamla" så är jag inte ett dugg imponerad av dem, förutom vikten.
Skitdålig passform, dåliga infästningar, tappar färgen efter någon säsong.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Om BOSS-dynorna till REV räknas som "de gamla" så är jag inte ett dugg imponerad av dem, förutom vikten.
Skitdålig passform, dåliga infästningar, tappar färgen efter någon säsong.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jaha. Å jag som hade fått för mig att dom var bra, iaf dom som såldes vid nyköp av m8...

Vad fel man kan ha :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag va faktiskt väldigt nöjd med bossdynan jag hade tidigare men de låter ju som kvallan sviker

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Nu när man läst lite om -13 och rykten om -14 så har ja mest troligt bestämt mig för att behålla xfen nått år till (om inte de kommer npn jätte nyhet till -14)
Frågan är då vad man ska modda till nästa år, vill gärna ha svar av er som testat grejer och inte bara suttit å drömt om dom på nätet:)
Xf en är i nuläget utrustad med
-M framvagn 40"
-Articfx hel dekal
-Herrejävlar nerdrevning
-Tajt liten dyna
-Tillbehör så som handkåpor/google väska /rejäl stänklapp
-Styr kit och Ca PRO

vad ska man gå på härnäst, Airframe är nått man funderat på och även matta med mer kam höjd (om de nu finns en bättre 141 matta)
är ju väldigt nöjd men nått mer måste man ju bygga dit annars har de ju inte vart nån riktig sommar i garaget!
Kolla även Arctic Cats egna dekalkit. Finns en del riktigt snygga som dessutom ser klart mer orginal ut.
Villl man dreva ner dom ?
Min M800 är nedrevad men jag vet inte om det tillförde något. Skulle gärna prova orginal drevning.
Jag har skaffat Skinz "mjuka" handtagsskydd. Ger skydd men kan ändå flexa. Inga plastbitar och andra dåliga fästen som går sönder.
Har även Airframes som ska monteras när det blir tid. Klart imponerad av finishen på dom.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Listan du har där är grejer jag redan skruvat dit, airframe och någon trevligare matta ligger ju bra till på önskelistan. Ska även beställa frogskinz om jag hittar nått bra ställe köpa från, särskilt dom på huven är man ju sugen på

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Listan du har där är grejer jag redan skruvat dit, airframe och någon trevligare matta ligger ju bra till på önskelistan. Ska även beställa frogskinz om jag hittar nått bra ställe köpa från, särskilt dom på huven är man ju sugen på
Aha.

Varför inte bara beställa direkt? http://www.frogzskin.com/
Det ska jag göra med de som saknas. Lite små dryg sida att hitta på med det finns.
Vissa finns ju även med Arctic nr så då går det ju köpa från vilken handlare som helst (USA , Sverige.) Kolla tillbehörskatalogen för utbud och nr.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Undra om åf har någon lösning på mappen eller om man ska betälla sig en tändkil