Projekt Viper XTX 2014

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Då är det väl bara sätta igång och leta eftermarknadsdelar, boggie, matta, framvagn osv. för det nya chassiet. Undrar om man kan räkna med att McXpress släpper ett 240-kit?

Någon som vet vilka som tillverkar boggi och framvagnsdelar till AC-chassin, och gör det bra?

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Ingen idè att förlora tid här.:) Plågar just nu runt mig själv på en RMK Assault. AC-chassiet är trevligt och passar mig väldigt bra, så detta kan bli väldigt kul.
Timbersled 153", 240-kit och 39-41" framvagn så ska det nog börja likna något.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
låter som ett bra recept. men kan vara en ide att vänta på Arctics release, inte omöjligt med en m 1049cc som väger mindre.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Jo, kan bli bra och roligt värre. Skulle vilja få reda på vikten dock.
Japp, men någon AC är jag inte intresserad av av flera orsaker, skall tillbaka till Yamaha igen.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
någon skrev i Yamaha 2014tråden att de vägde 219kg. sen om det är original vet jag inte. isf är det inte alls farligt.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
219 ær ju inte alls dumt. Och det finns sækert några kilo att hæmta på boggie samt kanske framvagnen. Dock tillfør ju stressflækten lite massa, men det låter ændå inte alls farligt.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Jo, kan bli bra och roligt värre. Skulle vilja få reda på vikten dock.
Japp, men någon AC är jag inte intresserad av av flera orsaker, skall tillbaka till Yamaha igen.
Du skojar? Om det står Arctic eller Yamaha spelar väl ingen roll om det är samma chassie och motor?!

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Lär ju vara enkelt att bygga om till mtn då grejerna från arcyics m modeller lär passa rakt av.
eller så köper man en arctic på en gång? ingen hödoddsare direkt att det kommer sitta nytromotor i deras 4taktsmodeller

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Köp några Yamahaklistermärken och sätt på Arctics M 1050 (som förmodligen kommer) så har han ju en Yamaha..
Precis,dekaler&färg är ju billiga,å nå plast krafs&ruta,så blir det ju bara på reg.papper&transportstyrelsen man kan se att du inte har en"äkta"yamaha:bigsmile:

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Köp några Yamahaklistermärken och sätt på Arctics M 1050 (som förmodligen kommer) så har han ju en Yamaha..

Det finns, tro det eller ej, många orsaker till varför man vill hålla sig till ett märke. I mitt fall handlar det inte om någon märkesfanatism, utan rätt och slätt om blodsband, om än jag kör Poo nu då Nytron inte lockar.
Så nej, för mig blir det inte samma sak att köpa en AC och slänga på ett Yamma-klistermärke.

OnT: Ja det är ju inte fel att alla eftermarknadsdelar till AC Pro Climb passar rakt av. Jag tror detta blir kalasbra, precis som i andra branscher där dem samarbetar över gränserna, bilar, elektronik osv osv...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Håller med föregående talare och förstår precis vad han menar. Än om ACn blir identiskt fast grön, skulle jag inte köpa en Yamaha än om den vore 20 000 billigare. Det är en princip inblandad.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Arctic kör väll på suzuki motorer ett år till? elr kanske kör både och? :S.

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Arctic kör väll på suzuki motorer ett år till? elr kanske kör både och? :S.
Ja man får väll hoppas på det! Det enda possitiva med den här soppan än så länge måste ju vara för Yamaha folket! Ni kan ju köpa en m800 och montera viper plast å vips har ni en trevlig SNÖ skoter med en RIKTIG skoter motor!