sill och potatis. turbo swb projekt!

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Hade jag haft det så hade jag garanterat sålt den till dig för en extremt liten slant då jag älskar sådana här projekt! :)

Går själv och dreglar över en turbo till nästa säsong.. Sitter dock och grubblar över att bygga eget. Samtidigt vet man ju hur mycket finlirande och lite åkning det kommer att bli.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Hade jag haft det så hade jag garanterat sålt den till dig för en extremt liten slant då jag älskar sådana här projekt! :)

Går själv och dreglar över en turbo till nästa säsong.. Sitter dock och grubblar över att bygga eget. Samtidigt vet man ju hur mycket finlirande och lite åkning det kommer att bli.
jo, nog kommer det att bli en del finlirande och skruva/justera när polarna är ute å knäcker a-armar, se det som en sparfond ;)

här händer de dock inte så mycket då jag kämpar med inkörningen har fått dit dekalkittet klart och riktat/lackat pipan... vart 3,5mil och dubbelt så många påkörda träd idag... är uppe i 21mil efter rep. gäller att köra in i färre träd om jag ska få ihop mina 50+mil innan säsongen är slut...:eyebrows:

nya Frontwagon i rmk bredd kommer till veckan. ska bli kul att känna skillnaden på swb´n, nu åker jag originalbredd med tokmjuka dämpare och utan krängare.

det är tyvärr ingen i "skotergänget" som orkar filma/fota när vi är på roliga ställen då alla har fullt upp med att ha roligt.. vilket är lite synd. bjuder på en liten bild brorsan tog igår. inget upphetsande men alltid något :ciao:
 

Attachments

Henkanxx

Medlem
20 mar 2013
6
0
1
Kiruna
Har bytt till smalare framvagn på min -12 swb och det blev en jäkla skillnad måste jag säga.
Är som dag och natt mot original framvagnen!
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Silber turbos bullydog flash kommer tydligen inte att funka med 2012 ecu... och jag kände inte för att köpa både 2013/2014 ecu och en upgrade då bara bullydog tuner och lite slangar kostar 1500dollars vad originalecun kostar vet jag inte och jag vill nog inte veta heller.

så vi får se, pcv pti kanske. framtiden får utvisa. måste få spjällhusen/tps fixade på garantin bara så man kan börja montera tyyrbon snart..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.046
113
Stora Blåsjön
Silber turbos bullydog flash kommer tydligen inte att funka med 2012 ecu... och jag kände inte för att köpa både 2013/2014 ecu och en upgrade då bara bullydog tuner och lite slangar kostar 1500dollars vad originalecun kostar vet jag inte och jag vill nog inte veta heller.

så vi får se, pcv pti kanske. framtiden får utvisa. måste få spjällhusen/tps fixade på garantin bara så man kan börja montera tyyrbon snart..
1500$ var väll för hela uppgraderingskitet?
En 2013 ecu kostar ca 570$*i usa och ca 9700kr i sverige sen ska den programmeras också antar jag. Tycker det borde gå lika bra att ta en 11/12 ecu också och programmera om men det är väll möjligt att det är något som skiljer ändå..
Men hur som så är man ju nästan uppe i vad en vipec kostar.
Men en pcv pti är nog ett vettigt alternativ till priset.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
1500dollars för hela upgrade kittet, JA! dvs större spridare, bullydog tuner och annan downpipe. då hamnar man ju på strax över 20pannor i Sverige med ecu och upgrade..
Det finns även en 2012 upgrade med 2013 Silicon prytlar osv, men då med dobeck controller för 1250dollars, men det känns som en halvdan uppgradering..

Som sagt så kan man lika gärna åka vipec för dom pengarna! eller spara pengarna, bygga altan och jävlas lite mer under säsongen...
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Hej och hååå! Var ett tag sedan jag uppdaterade, hämtade maskinen hos handlarn idag där jag fått ny kabelhärva och tps på garantin :)så nu kan jag äntligen göra klart grisen. sen sist så sitter det en 39" framvagn, började ikväll att riva och plocka bort batteri/elstart och grenrör för montering av egt tempmätare. Kunde då också hänga dit turbon å se hur det skulle se ut..... Trodde jag ja, i helvete heller att det skulle passa, jag trodde det skulle se likadant ut på Swb assault och rmk, men icket. Vid provmontering tar downpipen i bromsskivan.. Bara några centimeter ifrån afr givarn. Tror jag fimpar röret och skickar ut en böj genom sidokåpan snart....! Faen! Byta till rmk prylar eller bygga om downpipen? Vill ju inte strypa downpipen heller..
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Hm, passade lite bättre efter borttagning av skiva/bult men nya tag imorgon, tänkte på luftmassemätaren som sitter i insug/ luftburk kommer att uteslutas( finns inga instruktioner om att flytta den heller) så den ska alltså enligt silber bort, men varför sitter den där original om det inte blir nån skillnad utan? Dum fråga kräver smarta svar :)
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
på boondockers kitt stripar vi fast den på ett av pyramidstagen.

Förresten var det din maskin som stod på e-son i onsdags?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.046
113
Stora Blåsjön
Hm, passade lite bättre efter borttagning av skiva/bult men nya tag imorgon, tänkte på luftmassemätaren som sitter i insug/ luftburk kommer att uteslutas( finns inga instruktioner om att flytta den heller) så den ska alltså enligt silber bort, men varför sitter den där original om det inte blir nån skillnad utan? Dum fråga kräver smarta svar :)
Antar att den ska vara kvar för höjdkompensering för ecu:n, du lär få en felkod om du kopplar bort den helt. Jag bultade fast min i dom platta delarna av pyramidstagen längst upp.