sill och potatis. turbo swb projekt!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Nu har sambon kommit hem med plåten. Men tyvärr så kommer det sakta ner ett tag. Som de flesta som läst tråden vet så har jag skadat handen. Och idag så slet jag av senan som drar ihop långfingret.. Åkte på akuten men fick till svar att jag skulle ringa handkirurgen på måndag och få tid för operation. Igen... Så nu sitter jag i soffan med en hand som inte går att röra på och med en sena som lossnat. Måndag känns väääldigt långt borta och uppdateringarna / frågorna blir säkert fler men framstegen i garaget färre under de närmsta månaderna... Surt sa räven, men det kunde varit värre

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Nog kommer potatisen få yla i vinter! Och förhoppningsvis även få pysa lite. Men inte riktigt än! Hoppas vintern blir sen iår. 🐏 Jag ska skriva upp och fota allt jag rivit isär så att jag minns hur det satt ihop sen. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Varit hos handkirurgen idag och fått två val, antingen ca ett år till av hård smärtsam träning och flertalet stora operationer, eller det enklare alternativet dvs amputera fingerfan, kan inte riktigt bestämma mig.. Så om det är någon som kan byta en challenger extreme 2,5 146" mot ett långfinger så amputerar jag och skickar med bussgods! :)

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Det behövs väl fortfarande träning ändå fast dom plockar fingret fast kanske inte så omfattande , jag hade behållit fingret så länge det sitter fast på handen ;)
Mycket mindre träning och mycket mindre operation. Blir isånnafall inte en stump, utan de tar bort hela fingret och smalnar av handen. Har int bestämt mig än men jag är brano less på dendär handjävulen! Fördelen med amputation är att jag kan skjuta på op tills efter säsongen, nackdelen är att jag inte kommer kunna köra :s haha vafan. Bara att åka hem och googla på värre tillstånd så att man lyfter humöret lite :) surt att inte kunna jobba eller skruva dock

A

AssaultRMK

Långfingret har man ju ingen nytta av annat än att hälsa på idioter i trafiken och gräva efter guld i näsgruvan med, Så fimpa skiten å kör hårt istället ;)

A

AssaultRMK

Å andra sidan så kanske du behöver det fingret så du kan svara på mitt PM jag skickade dig! ;P

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Jag har försökt skruva så gott det går, rivit i princip allt förutom motor och riktat det lilla som var krokigt på plåten och nitat om den, Men har några funderingar! Chassiet är ju som sagt limmat, ska man försöka limma om eller bara sätta några extra nitar? Och de två nithålen som gömmer sig bakom kedjehuset som också verkar vara limmat, ryms nitens "baksida" mellan tunnel och kedjehus om man nitar inifrån tunneln istället för att plocka bort sekundäraxelm/kedjehus.? Sportsterdanne du kanske vet hur det ser ut? Skulle vara skönt att kunna låta kedjehus och sekundäraxel sitta kvar! Och hur lång är alu hyllsan som sitter parallellt med spjällhusen? Skulle Iof kunna sätta ihop allt och mäta, men vill inte slita på tumstocken :p

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Ska klicka iväg ett par drev, 21/41 ratio 1,95 eller 21/40 ratio 1,90? Original 20/42 har ratio 2,10 och dreven jag åkte med innan och som jag tyckte passar bra för en i princip original swb för min körning 19/43 med ratio 2,26. Jagar ingen toppfart men vill att variatorerna ska få en chans att hinna med :p

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
har just limmat om ett chassi ! pratade med en tekniker på 3M som garanterar att Scotch-Weld DP 410 ska vara minst lika bra som Polaris limmet (LORD® 406-19) 3M limmet = 500kr vs Polaris limmet 3000:-

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
har just limmat om ett chassi ! pratade med en tekniker på 3M som garanterar att Scotch-Weld DP 410 ska vara minst lika bra som Polaris limmet (LORD® 406-19) 3M limmet = 500kr vs Polaris limmet 3000:-
Låter lysande, 1/6 av polarispriset är ju grymt med tanke på att 3M inte är direkt okända heller! Hur fort härdar limmet?

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Epoxy(scotchweld) har generellt högre hållfasthet än akrylvarianten (som Lord är) men Epoxy ställer högre krav på rengjorda ytor.

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
jo ang rengöringen kan då lägga 30 min på rengöring om jag sparar 2500:- det är ganska bra timlön =) tog bara en roterande stål borste på ytorna som skulle limmas! 80 grader är jävligt varmt är mycket tveksam att nån chassi del blir 80 grader

Snorush

Välkänd medlem
2 nov 2011
290
0
16
Osel
ja kanske med ditt kärnkraftverk till motor att chassit blir över 80 grader ;) men på mitt så blir det då inte det ! har suttit fast i 2 år och sitter fortfarande fast =) nog tråd kapande här nu ! =)

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ursäkta tråd-kapandet,,,igen..men nu när ni diskuterar det här med limningen(håller själv på med ett projekt 12&13 assault chassin).
Hur är DP410 å få isär?, ifall det behövs i framtiden, priset var ju klockrent iallaf.&tvivlar inte en minut på att det inte funkar.