Blev visst inte några rullar från yc.. De visste inte vad det var för storlek utan hade bara rullar till de olika modellerna, och då får jag ju samma som sitter på. Dessutom kostade de 450 kr styck.. Tyckte det var dyrt. Vet du av nån annan som säljer rullar, behöver väl inte vara original heller.Tag med orginal vikterna om du hinner få rullarna,
Kompisen körde ifjol sin X-Ride med 14,5:rullar bort borrad yttre nit,dock med 22-40 drevning
det funkade bra.
Borde funka med 20-40 med niten kvar!
Jag hittade dom på knracing så jag beställde där!Det finns inga eftermarknads rulla. Pratar du med Yamma center i Luleå så ve dom mycket väl vad
dom skall beställa. Dyra ja.
Part NR 8CR-17624-00-00
Nä, jag fick oxå råd av ntc att inte röra sekundärvariatorn utan i stället justera i primären!Spänner du den mer får du problem med att den går mot varv stopp vid låga farter,
sen skall man aldrig höja toppvarvet med sekundär variatorn.
Tydligen hade Kn-racing eftermarknadsrullar (thunder products) som var billigare (950:- för tre) samt minst lika bra som oem enligt dom själva. Blev såna då Yamaha rullarna var slut.. Oem kostade 1050:-.Det finns inga eftermarknads rulla. Pratar du med Yamma center i Luleå så ve dom mycket väl vad
dom skall beställa. Dyra ja.
Part NR 8CR-17624-00-00
Vi kämpar på, Nytron å jag! Ibland sneglar man dock mot Apex xtx/mtx med styrservo!! Fast det blir nån annan säsong isf.Du skall inte deppa för att du inte får ner varvet,jag brukar se det som ett angenämt problem,det
betyder att du har en stark motor.
Det är tyvärr ganska mycket skruvande för att få till en variator setup man e nöjd med.