Hej! Är det bara mattbyte som gäller för att få bukt med originalmattan som helt saknar fäste? Kammarna är ju så mjuka och böjer sig. Har någon provat kapa kammarna? Hur har det funkat isåfall? Hur mycket har ni kapat kammarna?
/M
/M
Det var vanlig ledkörning med sladdad led, bra fäste för de andra som drog pulka med mindre kammar. Värdelöst fäste för mig.Har du ett isigt spår under så spelar de ingen roll vad du monterar för matta.. då gäller dubb...
Måste ju dock finnas bättre mattor? Den här är ju så mjuk så att det bildats sprickor längst ut på kammarna. Måste ju vara bättre med en hårdare matta tycker jag.En sådan matta är inte gjord för led helt enkelt. Allt handlar om kompromisser.
En hårdare matta gräver i snön och kräver kraftigare kammar vilket väger mer etc. Vill man ha en väldigt lätt matta som skjutsar snö och ändå inte faller i bitar när man gasar så... man kan INTE få allt. De är överhuvudtaget inte avsedda att köra led med, till det finns det mer lämpade mattor.Måste ju dock finnas bättre mattor? Den här är ju så mjuk så att det bildats sprickor längst ut på kammarna. Måste ju vara bättre med en hårdare matta tycker jag.
Jag skulle tro att en mjukare matta är en billigare matta, men det är bara vad jag tror.. Kan inte tänka mig att viktskillnaden är särskilt stor. Jämförde igår med en matta som satt på en ny summit. Betydligt hårdare på summiten. Enligt återförsäljaren hade skidoo haft värdelösa mjuka mattor tidigare så jag tror priset skiljer en del,En hårdare matta gräver i snön och kräver kraftigare kammar vilket väger mer etc. Vill man ha en väldigt lätt matta som skjutsar snö och ändå inte faller i bitar när man gasar så... man kan INTE få allt. De är överhuvudtaget inte avsedda att köra led med, till det finns det mer lämpade mattor.
Tack för det! Jag håller på kapa kammarna nu men det blir väl annan matta i framtiden!Det är 3" delning på x-riden och det är väl Challanger Extreme mattan som dom flesta byter till.
Du behöver inte byta drivhjul heller.
Jag använder bara en vass kniv. Mattan är ju så löjligt mjuk att det är som att skära i smör tar bort ca 1 cm.Berätta hur du gör , så att jag vet hur jag ska göra !!!
Det där såg ju riktigt smidigt ut![video]http://youtu.be/IeCpl8Dh7FI[/video]
Visst blir det skillnad! Mycket bättre fäste! Tycker mig inte märka nån jätteförsämring i djupsnön heller. Nytron är ungefär lika bra/dålig som tidigare där.Kapade min meverick ungefär en cm i dag ..... enorm skillnad !!!