Polaris Pro Rmk 800 Boondocker turbo

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Notera att dom säkert har bromsat den till 154hk, i usa, med glödhet pipa och perfekt nersnålad :) konsumentmaskin, aningen påfetad, kanske sänkt tändning en grad eller 2, och sedan bromsad i svensk bänk.. Så de stämmer säkert.. Men dom eju pigg å skoj med sina 132hk också, turbo breddar ju på hela övre registret vad gäller vridmoment och maximal effekt, kan du behålla org responsen och bromsa "bara" säg 170hk kommer du ha grymt roligt endå :)
Ingen mening att stirra sig blind på toppeffekt, är endå svårt att hålla pellen mot styret hela tiden inni snårskogen :)
Grymt att det funkar såpass bra hittills, hoppas det håller i sig..
Ang ic kan ju en liten flödesriktig modell med en strömsnål elfläkt på ena sidan kanske vara en ide om du tänkte prova i framtiden?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Han jag köpte min turbo av hade bänkat sin -12a efter 80mil original till 132hk vilket känns som den vanliga siffran 130-135hk.

190hk bänkat låter ju inte så mycket om man läser polariskatalogen där det står 154hk men 130 till 190hk är destomer.
Skruvat ur motorn och bänkat den eller kört skotern som på rullande landsväg?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Notera att dom säkert har bromsat den till 154hk, i usa, med glödhet pipa och perfekt nersnålad :) konsumentmaskin, aningen påfetad, kanske sänkt tändning en grad eller 2, och sedan bromsad i svensk bänk.. Så de stämmer säkert.. Men dom eju pigg å skoj med sina 132hk också, turbo breddar ju på hela övre registret vad gäller vridmoment och maximal effekt, kan du behålla org responsen och bromsa "bara" säg 170hk kommer du ha grymt roligt endå :)
Ingen mening att stirra sig blind på toppeffekt, är endå svårt att hålla pellen mot styret hela tiden inni snårskogen :)
Grymt att det funkar såpass bra hittills, hoppas det håller i sig..
Ang ic kan ju en liten flödesriktig modell med en strömsnål elfläkt på ena sidan kanske vara en ide om du tänkte prova i framtiden?
Precis. men det jag tänkte på är att (många?) tror att skotern har en 160pållar ner i backen vid fullgas och relaterar de siffrorna mot hur hårt skotern går. och tycker då att 190hk är ju bara 30mer än original men när det i själva verket skiljer 60hk.

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Photobucket.com har jag använt mig av och det har funkat bra

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Ta bort YouTubes stabiliteringsmojäng från dina klipp, ser helt mysko ut.
Gott bygge!

IQ RR

Välkänd medlem
3 maj 2009
330
1
18
Dalarna
hur är det med avgastempen? sticker den iväg direkt om du kör på jämn gas?
va har du den inställd på för grader när den börjar varna?