Det blir en spiraldämpare istället för dom som sitter på fram nuSer ju ut som dom blir för korta om man kikar på hur framjädrarna ska funka.
Blir vell en styr höjning också och annat styreblir det nått annat som ska byggas om? annat än boggie, tunnel? man kan ju inte beskylla dig för att modda de vanligaste maskinerna iaf. Keep it up! ska bli kul att se.
Jag vill inte verka negativ men tyvärr skrev du som en kråka ganska svårt att förstå.du kan he lös drivhjulen om du är i en skruvstäd och med hjälp av den pressar ut hjulen, gjorde så då jag bytte, sen när du ska på med drivhjulen så her du drivaxeln i frysen eller ute i snön om det är typ är -20, men he den i frysen för då krymper stålet en anning och sen kokar du eller värmer upp drivhjulen, sen efter det så går du vidare till skruvstädet och tvingar på drivhjulen på axeln igen. men var uppmärksam så du sätter hjulen i tätt linine så att de inte blir ojämt.
mattbredden på en filandia är ju 50 bred, kommer du att köra med en sånn bred matta då? för det fungerar inte med en smalare!
/ Jonas
Ohh snap!Jag vill inte verka negativ men tyvärr skrev du som en kråka ganska svårt att förstå.
Revenge of the fallen!hahaJag vill inte verka negativ men tyvärr skrev du som en kråka ganska svårt att förstå.
Okej osis nog så var mitt skruvstäd för litet för att kunna pressa av hjulen. Men finns press på min gamla skola. så vill jag även fråga hur mycket kryper metallen samt ökar plasten när man värmer och kyler gäller det hela milimeter eller hundradelar?.HAHA skrev jag som en kråka? vill inte vara negativ, men om du läser så så förstår du nog! sen ska du nog uppskatta den hjälp du får här, och inte ta allt för givet. jag hjälper dig gärna, men då får du nog vara lite trevligare för då är de roligare att vara på detta forum! och det vill vi. sen ska jag tillägga att jag har dyslexi, kan vara en bidragande orsak till varför du inte förstod. alltså, ska du byta drivhjul så kan du antingen( om du inte vill ha kvar original ) bara slå sönder dom befintliga, eller pressa ut dem med en press, eller i ett skruvstäd, sen när du ska dit med dom nya så KYLER du ner DRIVAXELN antingen i SNÖN om det är KALLT ute, eller i FRYSEN så KRYMPER metallen en aning, låt drivaxeln ligga i KYLAN, under tiden så VÄRMER DU UPP DRIVHJULEN, antingen med VARMLUFTS PISTOL eller så KOKAR du DEM. Nu går du antingen till PRESSEN eller till SKRUVSTÄDET och PRESSAR på de nya drivhjulen, och helst så fort som möjligt så att DRIVAXELN är en aning mindre än själva DRIVHJULEN så då går dom lättare på. slipa gärna DRIVAXELN med fint sandpappar så du får bort rost och skit, slipper du få det under hjulen. sen när detta är på så expanderar DRIVAXELN en aning och DRIVHJULEN krymper av kylan. se till att drivhjulen är i linie med varandra så att kuggningen inte blir ojämn.
NU har jag varit vänlig och skriva om detta och hoppas du förstår för annars vet jag inte.
reserverar för felskrivning, dyslexi.
/ jonas
går lite långsamt då mina grejer inte har kommit en dom hade beställt förra veckan redanRevenge of the fallen!haha
Hur går det med bygget?
okej, som ovanstående sa, gå till en bilfirma eller annan verkstad och bjud på 14.00 fikat så kan dom nog hjälpa dig!, den krymper inte mycket, men de lilla den krymper gör en skillnad.
vad hade du tänkt dig för matta ?