Vad gör dubbar i mattan för skillnad?Vad sitter det på för styrstål?
Om styrstålen är väldigt "aggressiv" kan det bli svårsvängt i låga farter om mattan inte är dubbad
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Vad ska du göra med de siffror som du får fram på vågarna?Jag gissar att jag har lite för högt skidtryck på min skoter. Det är väldigt tungstyrd speciellt i låg fart.
Jag antar att det är bara att sätta en våg under varje skida och under mitten på mattan för att få fram skidtryck kontra mattryck?
Skjuter på mer..Vad gör dubbar i mattan för skillnad?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Och det blir då mer lättstyrt vid konstant, låg hastighet?Skjuter på mer..
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Det närmar sig skoterbyte alltså?Betyder styrstålen så mycket även utanför leden? Jag körde som sagt både en Polaris Assault 144" och en Pro RMK 155" på samma område om dom var betydligt lättare att styra. Dock vet jag ju inte vilka styrstål som satt på dom...det var ju 2014 demomaskiner
Tackar blir att testa det då.Ingen större vits att att mäta skidtrycket på detta sätt. Som det nämnts ovan så har boggiens funktion när maskinen körs större betydelse än hur tung den är på skidorna på garagegolvet.
Och boggien du har kopierat är ju en boggie som ska hålla nere skidorna. Så det är nog bara prova sig fram med att justera boggien och om inte det hjälper så får man prova flytta upp/ner boggen i infästningarna för att ändra vinkeln på den, inte helt lätt att få till perfekt.