Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Då har ramen fått lite "färg"

Nya axeln monterad

Stänkskärmarna behöver ses över också

Så efter lite riktning och nya plåtbitar så börjar det ta sig

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Helvete vad du grejar med gammelvagnen!
Det blir snyggt!
Vad är "urtagen" i skärmarna för?
Jag tänkte gör jag det ordentligt nu så har jag en bra vagn i 20år till :)

Blir pos.ljus typ som på nya 4P släp där man visar bredden.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nej det är väl något nytt EU direktiv också om att bredden måste vara "utmärkt" om vagnen är bredare än 210cm. Gäller ju antagligen inte gamla vagnar men lika bra att fixa det då jag ändå är pågång :)

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Är det värt besväret att bygga egna fotsteg eller gör du det bara för att det går?
Jag hade planer på att försöka modda dit skinz fotsteg på min -12:as Boondocker då dom är kass men råkade beställa en -14 3700 i stället så det projektet lades ner, tycker inte det verkar som att det behövs någon ombyggnad på dom fotstegen.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Som sagt detta är "planer" jag får ju se sen när jag får maskinen hur mjuka dom är och hur bra fäste dom har.

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
För att få till radien på fästet så monterade jag en axel i skruvstycket

Ett "verktyg" som jag håller fast biten med och sen manuellt svänger jag biten fram och tillbaka för att få till rätt radie

Fästet börjar ta form

För att få till en rund ända och formen lite konisk monterade jag alu.biten i svarven

Knappen infälld

Borde bli bra höjd på knappen detta.

Blev ett väldigt begär den där knappen till min 600 BD 3700-14 !! :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja jag tror den blir bra...funderar på att göra en lika för att sätta i backen..vet dock inte hur den är ännu om det ocskå bara är en slutande kontakt för att växla mellan fram/back...

aDDeNmaN

Medlem
15 jan 2012
40
0
6
Piteå
Ja jag tror den blir bra...funderar på att göra en lika för att sätta i backen..vet dock inte hur den är ännu om det ocskå bara är en slutande kontakt för att växla mellan fram/back...
På skidoo/lynx är det slutande och återfjädrande på start/back knappen :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jobbat vidar på släpet men mycket eljobb för alla LED ljus så det är inte så mycket att visa. Men nu börjar delarna falla påplats :)

Börjat montera golvet

Stenskottsskyddade hjulhus

Nedsänkta lastöglor

"Breddningsljus" infällda i stänkskärmarna

Bakre sido pos.ljus

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag bytte leverantör och har nu en nästan helt färdig design. Det sista blir klart då det kommer maskiner så vi kan dubbelkolla mallar och mått.

Blev en liten firma som heter NineLives Design, Benny som jobbar där driver firman vid sidan om sitt vanliga jobb och är grymt duktig på att designa. Han ändrar och skickar nya förslag tills man är 100% nöjd.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det kändes som att mitt projekt var "för litet" för dom. Jag fick ett standardförslag och inte så mycket mer. Och jag hade problem med att få svar och fick en massa löften men inget hände. Så då jag fick tips om Benny på NineLives Design och pratade med honom så valde jag att byta. Swetown har väl blivit lite för "stora" för att hinna upprättahålla en bra kundkontakt till alla "små" kunder.