Jag har pratat lite med Snoperformance och Oktan om SPI 860 e-tec och vad dom säger så är mappen till fuelcontrollern i det närmaste perfect så det är bara att skruva dit å åka.Finns inga färdiga 770 till etek som jag sett än.
Men räkna med att du får skruva och justera en hel del om du skaffar ett 860kit också, innan du får den att gå perfekt i motor och variatiors, så har du långt till snön så skulle jag avråda från allt för stora modifikationer i motorn.
Övriga BB tillverkarna Trygstads/RkTek/SHR mm kör helt utan extra controller och säger e-tec motorn fixar det bränsle som behövs. Men nog skulle jag vela se över bränslet lite ändå.
Så Dom "ska" bara vara att skruva dit och åka.
Alternativet är att åka till någon duktig person med bromsbänk T.ex Mulle som även kan mappa E-tec systemet utan fuelcontroller =)
Variatorerna vet jag inte om det finns något färdigt kitt till ännu. Men Mulle mm har ju även matt dyno så man kan justera in variatorerna i bänken också. Krävs säkert en del fin lir ute i snön men du kan ju alltid få den funktionsduglig så du vet att det går att köra när du kommer fram =)
Har en Skuren 800 e-tec liggandes som jag har lite våta drömmar om att bygga 860 på så jag inte behöver röra originalmotorn =)