Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det var ju inget alternativ varken med tanke på priset eller utväxlingen :)

Dock vet jag inte om jag ska köra med samma utväxling som original eller passa på att ändra...nån som har testat att dreva om och märkt nån skillnad på en Boondocker 600?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nu då jag kollat runt så verkar det bli dyrare bara att köpa rem och standrad kuggremshjul här i Sverige än vad det blir att köpa ett färdigt kit från TKI. Då skall ju kuggremshjulen anpassas och det skall tilverkas spännhjul, kåpa mm

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag fick jag hem en beg. styrstång iaf. Även om det är olika artikelnr och den beg. är från en Boondocker 2011 så ser dom väldigt lika ut på dom viktiga punkterna.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Testat lite hur fästet för övre "styrlagret" skall bli...hightech med mall i papp ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Rak styrstång kräver mod av luftboxen så jag kommer göra en böj precis under övre fästet för att boxen skall klara sig

Rogge

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Luleå
jag kapade originalstången och gjorde den rak, värmde och formade om luftboxen där stången tog i. köpte en färdig styrförflyttare....kommer inte ihåg vart de var ifrån. inga problem :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag vet att det går att lösa genom att värma luftboxen och fixa...men jag tänkte lämna originalboxen orörd :) Så därför fixar jag till den beg. styrstång som jag skaffat

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Efter lite funderande blev det att jag ändå moddade luftboxen för att slippa böjen p styrstången.

Så efter att ha kollat upp hur mycket som behövdes bort så sågade jag ur hörnet med en hålsåg

Värmde en plastbit och formade den runt en flaska med lämplig diameter

Värmde sen plastbiten och formade/kylde med en våt svamp

Efter att jag fått till formen så limmades och skruvades plastbiten fast i luftboxen

Jag fräste även till en vinkel på fästena till styrstången som matchar den nya vinkel den kommer att bli monterad i

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jobbat med kittet som skall flytta fram styrstången. Jag använde ett aluminiumplattjärn som jag kapade till och sen limmade jag på en ritning som jag printat från datorn och hade den som mall vid fräsningen och borrning.