Leveransdatum SR Viper

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Trevligt att höra! Här är ju bara gräsmattor, så lär ju inte ha möjlighet att köra den mer än upp på släpet och in i garaget. :(

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Jag har kvar mina slp pp från förra skotern, ska sätta dit dom direkt jag skaffat nya fästen!
Arctic skidorna som sitter original på vipern är ingen höjdare enligt mig..

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Jag har kvar mina slp pp från förra skotern, ska sätta dit dom direkt jag skaffat nya fästen!
Arctic skidorna som sitter original på vipern är ingen höjdare enligt mig..
Samma hær, kør vidare med SLP. Arctic-skidorna ær elændiga enligt mig, men passar kanske någon annan. Bestællde fæsten från Rinab.

Ær det någon som vet vart vart man får tag i en tunnelførlængning i full fart? Innan næsta helg helst!

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Jaja, då var den hämtad och provkörd. Känns väldigt bra så långt. Har dock ej hunnit börja montera några prylar ännu, annat än SLP-skidorna.

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Hämtade min i måndags, dock inte kört mer än från släpet till garaget då snön lyser med sin frånvaro!
Kändes nästan hemskt att hämta en ny skoter 16/12 och det regnar!
Men den verkar bra det jag kollat på den och den låter riktigt mysigt.. :)

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Är väl när det varit riktigt kallt vissa i USA haft problem att starta dom?
Annars verkar dom mest ha problem att dom har lösa slangklammer osv!
Fick en lång checklista där meken hade kryssat i allt som var gjort på den när jag hämtade den..

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Jo röd/svart och blå/vit är dom som kommer till sverige..
Ja jag tycker den ser helt ok ut!
Får se vad jag tycker om den när man får lite mil på den!

Last edited:

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Är väl när det varit riktigt kallt vissa i USA haft problem att starta dom?
Annars verkar dom mest ha problem att dom har lösa slangklammer osv!
Fick en lång checklista där meken hade kryssat i allt som var gjort på den när jag hämtade den..
Nä det verkar inte vara relaterat till kyla, däremot så måste batteriet vara toppladdat annars startar den inte. Sedan finns det trådar med olika kvalitetsproblem som tex för korta bultar så låsmuttern inte går på långt nog för att låsa.

Men alla sa ju att Arctic Cats kvalité skulle bli såååå mycket bättre, för det skulle Yamaha se till :pound: