ja, det är tur att det är så gott om utrymme så man ser så bra....Läste om en till incident over there. Ett klammer till bränslefiltret var inte pressat så slangen lossnade och spruta bensin i hela motorrummet. Som tur var blev det ingen brand.
Så viperägare bör kolla : kedjespänningen, och samtliga klammer : bensin, olja och till kylsystemet (flera har rapporterat droppande glykol)
Läste om en till incident over there. Ett klammer till bränslefiltret var inte pressat så slangen lossnade och spruta bensin i hela motorrummet. Som tur var blev det ingen brand.
Så viperägare bör kolla : kedjespänningen, och samtliga klammer : bensin, olja och till kylsystemet (flera har rapporterat droppande glykol)
Nä jag har bytt till en låg.Är det orginalrutan på, ser så låg ut på bilden?
Motoroljan är samma hos mig. Läste någonstans, ty4s tror jag, att någon kör med mer motorolja för att motverka tappat oljetryck om maskinen blir liggande upp och ner. Det känns dock inte som en helt supermega-säker lösning... Dock är jag inte rätt man att uttala sig i den saken.hur mycket motorolja har ni i era, ser att min är fulla seglaset(ser ingen nivå) , står att det ska vara halva glaset?
hur ser eran kedjeoljenivån ut, min är mitt emellan halva och inget, lite med andra ord, ska vara halva seglaset enligt instruktionsboken
Trevlig läsning!För er som missat artikeln
http://www.sledtrax.se/articles/1314/members/2014-01-03_20_srviper/index.shtml