Jag tänkte köpa en Jofa 2400 Junior åt min grabb då de är riktigt lätta (420 gram utan båge och skärm). Tyvärr har jag inte hittat någon i Östersund som säljer dem så man kan åka och testa.
Vi har Jofa 2400 till barnen och dom ær vi riktigt nøjda med. Lætta och behændiga, æven med hakskydd(199. Vi køpte på Intersport, men jag tror nog att du kan hitta dem hos de flesta vælsorterade sportbutiker nær vintern nærmar sig.Jag tänkte köpa en Jofa 2400 Junior åt min grabb då de är riktigt lätta (420 gram utan båge och skärm). Tyvärr har jag inte hittat någon i Östersund som säljer dem så man kan åka och testa.
Frågade om hjälmar och ansiktsskydd åt ungar på ett amerikanskt forum. Dom tryckte på ungarna 1,5kg intergralhjälmar.... Sen verkar det vara mer regel än undantag att dom sitter framför dom. Finns speciella handtag till till tanken tom.
Tror nog en slalomhjälm är det bästa för de minsta iaf. Men hittar inget vettigt för ansiktet deras... Skulle haft en mask man knäpper på hjälmen + brillor.