Switchback assault fixas inför vintern

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
och du va försiktig med spridarna vid kolvbyte så den inte fick sig en liten knock och på så vis slutade fungera som den ska.

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Hur såg det ut på avgas sidan cyl./kolv?var det tendenser på smälta där?om den gått snålt, så borde det väl vara skador där.
Eller kanske wössner sväller extra mkt. just där skadan är vid varmgång?
Sådär ser de ut på avgassidan :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
och du va försiktig med spridarna vid kolvbyte så den inte fick sig en liten knock och på så vis slutade fungera som den ska.
Jo så försiktig jag kunde . Men den borde inte ha blivit dålig eftersom den har gått kanon bra i 6 mil .. tycker att den borde ha gått kast hela tiden då :)

A

AssaultRMK

Kontrollerade du kolvringsspelet vid montering?
Mina ringar var just på gränsfall till för tighta, tror det var minimum 0.17mm enligt spec. om jag inte minns helt fel.

e.paulsson

Välkänd medlem
14 mar 2012
118
0
16
Vilhelmina
När ja köpte en utbytes cylinder hos blixtens racing till crossen så såg de inte bra ut när vi fick cylindern(nickasilen såg inte ut å ha fastnat överallt?). Men då ringde ja å prata me han, fick då en ny som såg bättre ut.

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
När ja köpte en utbytes cylinder hos blixtens racing till crossen så såg de inte bra ut när vi fick cylindern(nickasilen såg inte ut å ha fastnat överallt?). Men då ringde ja å prata me han, fick då en ny som såg bättre ut.
Okej var de nyligt eller ? Tog de lång tid att få cyllen ? :)

e.paulsson

Välkänd medlem
14 mar 2012
118
0
16
Vilhelmina
Okej var de nyligt eller ? Tog de lång tid att få cyllen ? :)

Det var några sommrar sen så kommer inte ihåg riktigt hur lång tid det tog. Men tror de tog nån vecka iaf då. Det va min pappa som uppmärksammade nikasilen i cylindern så ska du köpa utbytes borde du kolla dom :)

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ser ut som så då man ser vart kolvringsstiften sitter i jämförelse men vart den nypit

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Välj någon annan än Blixten!! Skickade min havererade 525 cylinder fram och tillbaka flera ggr då fodret dom satt i sjönk. Nicasilsläpp osv. Slutade med att jag fick köpa en ny cylinder plus arbetet dom gjort på den gamla som dom hävdade att "vi" kommit överens om var en chansning! *många irriterade svordomar*

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Välj någon annan än Blixten!! Skickade min havererade 525 cylinder fram och tillbaka flera ggr då fodret dom satt i sjönk. Nicasilsläpp osv. Slutade med att jag fick köpa en ny cylinder plus arbetet dom gjort på den gamla som dom hävdade att "vi" kommit överens om var en chansning! *många irriterade svordomar*
Ajdå :/ pratade med en kompis om Blixten .. han var skit nöjd efter hans affärer med dom :)
han rekommendera dom då starkt , deras jobb blev kanon ,cylindrarna såg ut som nya båda gångerna han har renoverat hos dom :)

bergdahl

Välkänd medlem
19 aug 2008
102
0
6
Annars finns ju cylinderdoktorn, kanon att ha att göra med när de gäller crossare iallafall enligt mitt tycke.

//Bergdahl

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Annars finns ju cylinderdoktorn, kanon att ha att göra med när de gäller crossare iallafall enligt mitt tycke.

//Bergdahl
Jo jag såg en annons från han på blocket .. men han var ganska dyr om jag inte kommer ihåg helt fel :p
Får se vilket alternativ man väljer . De finns ju en uppsjö av firmor som repar cylindrar :)

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Färgkoden är det väl bara att ta med en kåpa till vissa färg-/lackföretag så får dom fram färgkoden har jag för mej?

johanlundemo

Ny medlem
5 jan 2014
2
0
1
kungsängen
lämnade minna till cylinderdocktorn. 1600 kr styck behövs de svetsas kostar de 2000. han skickar dom till holland det tar ca 3 veckor, man kan lägga till lite stålar skickar dom på en vecka. såg ut som nya.