Switchback assault fixas inför vintern

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Var på eson idag och frågade om limmet ... de kostar ca 400:- så de var ju inte så farligt :) ska in senare i veckan och köpa lim plus låna deras "limspruta" också :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
kollade upp min drevning nu också .. jag har 20-42 de känns som de borde räcka eller ?

är de lönt att lägga ut pengarna på ett v-kitt till den ?
jag sitter och funderar vad man ska göra för något .. eller om man ska spara och skaffa större matta ist ? :p

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Börja montera kedjehuset i går . Ganska fort märkte jag att packboxarna var kass som tur är så får man bra service av Eson i skellefteå . dom öppnade dörren en söndag kväll så jag fick tag i nya packboxar och kunde fortsätta mekandet . Montera dom nya packboxarna i kedjehuset och rengjorde inför att limma fast allt . Var nervös att limmet skulle hinna härda innan jag fick fast allt men de gick bra tillslut :) allt gick ju så bra att de var tvungen skita sig till slut .... fan mitt bromsok passar ju inte !?!?!?! :S varför kolla jag inte de före !!! .. suck !
Men ett nytt bromsok från pro rmk är på väg från skroten så de löste sig .. förhoppningsvis ;)

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Nu sitter allt på plats .. endast små saker kvar innan den är klar för nyårs i tärnaby :)
Testa nya rutan men märkte att jag hade kapat den så ena sidan blev längre :/
får ta och göra en ny när tid finns :p den svarta kapade org rutan får duga tillsvidare :)

Attachments

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Börjar nyårsafton med att dra upp mot fjället i tärnaby... hann köra 1-2 km då börja den tappa all kraft och skramla innan jag hann slå av den så blev de pall :/
Ca 58 graders motortemp vid haveri tillfället.
Den är inte pall längre så den verkar ha nypt bara..
Nya wössner kolvarna har hunnit gå 6 mil bara också .
Ska slita in skotern i en kåpsläp senare och börja riva så man får se vad som har hänt :p
Hoppas på en värme nypning och inget allvarligare :)

Attachments

A

AssaultRMK

Var du noggrann med att få kolvclipsen på plats?
När jag monterade mina wössner att man fick ta i riktigt ordentligt innan de satt se sig korrekt.
De gick ganska lätt in i spåret men sen fick man yttligare också pressa dem rätt kraftigt innan de hördes ett ganska distinkt klick och de la sig hela vägen ner i spåren.

Annars är väl största sannolikheten att den har kallnypt, med tanke på den korta sträcka du kört. Kanske slarvat lite med varmkörningen?

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Nä jag var noggrann med dom .. sen fick den stå på tomgång till den hade 50 graders motortemp :)
Den hade skurit på pto sidan iaf .. i morgon kommer en kompis upp med mina gamla org kolvar. cylinderfotspackning och horningsgrejer så jag får igång den igen förhoppningsvis :p

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Såg inte så trevligt ut :/
Verkar inte som att cylindern har klarat sig heller :/

alleforsberg

Medlem
7 apr 2011
34
0
1
piteå
Jag och en kompis åkte till garaget och snickrade ihop varsin ruta ikväll :) vi använde oss av 3mm plexiglas för att göra dom :) min ruta kommer jag sätta orange vinyl på .. min kompis provade att lacka baksidan av rutan vit . Nu ska de bara inskaffas list till rutorna så är dom så gott som klara :p

Vad gjorde du för mått på rutan? Tänkte själv prova göra en:)

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Har du saltsyra?bästa sätt å rengöra bort Alu.kletet, så ser du hur&om cylindern har klarat nickasilet

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
vad berodde haveriet på?? har själv montera rk-tek wössner kolvar i min -11 ........

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Har du saltsyra?bästa sätt å rengöra bort Alu.kletet, så ser du hur&om cylindern har klarat nickasilet
Om du kollar på bilden så ser du en liten bit som är ljusare än allt annat där är nikasilen borta tror jag :/ får se om jag hittar någon syra här uppe i tärnaby eller om jag får ta de när jag kommer hem :)

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Har någon renovera sina cylindrar hos blixten racing i husqvarna ? :) verkar ha bra priser skulle vara kul att höra om dom gör ett bra jobb :p

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Tråkigt på cylindern, kolv är ju inte hela världen, men du får skynda dig å skicka in, så är du igång på nån vecka igen.
Har ingen erfarenhet av blixten, men har då aldrig hört nå dåligt om han sen firman starta(han har väl funnits rätt länge?)

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Hur såg det ut på avgas sidan cyl./kolv?var det tendenser på smälta där?om den gått snålt, så borde det väl vara skador där.
Eller kanske wössner sväller extra mkt. just där skadan är vid varmgång?