ProRide SilberTurbo built 163" X2

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Står ni o inte har nå o göra!
Byyyyt topp-RKTs 10:2 turbotopp
Kan ja verkligen rekommendera.
Tror de finns potential för 98oktan!
Kör mix 30% 100LL och de känns overkill...
Vi kommer att köra med PAR 11.0 toppar.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.150
982
113
Stora Blåsjön
Vi kommer att köra med PAR 11.0 toppar.
Finns ingen annledning att köra lägre än 11 i komp om man ska köra 95oktan och inte ladda mer än 0,5bar.
Själv kör jag närmare 12:1 och med 95 oktan och laddar 0,55 och det funkar finfint.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Man borde ju kunna köra 95okt oavsett vilket turbomärke man kör.
Visst du kanske förlorar lite effekt men det tar jag gärna för att slippa köpa räsersoppa..
Vet inte hur Silber/bd har med tändning...? Men där har ju asker en fördel med Vipec.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Ja jag kan bara gå till mig själv och ja kom då alltid minst köra 98 i min turbo.
Men som ja sa tidigare få ni till dom så är det bara bra, men mkt vill ha mer, å ja började ladda 5-6PSI å nu åker jag minst 7-8PSI som lägst.

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Med Vipec-sprut lär du ju kunna köra i princip vad som helst med tanke på att du kan ställa tändningen helt efter eget behag. Fega ner lite på tändningen och det är inga problem att köra på 95 okt.

Maengs

Välkänd medlem
26 dec 2013
126
0
6
Boden
kvällens folks.. lite fler bilder från garaget

Köpte en defrost bag också, ny modell för iår.. denna är lägre än den gamla.. tidigare modell krashade displayer och åt upp nycklar.. nu sitter nyckeln kvar som vanligt och displayen skyddas förhoppningsvis lite bättre.. får däremot klia oss i skallen för att lösa en bra plats åt bullydogen nu

block off platen i nosen

Blir Foxkit i boggiesarna..
Vilken blockoff plate kör du med? eller har du tillverkat en själv?=)