ProRide SilberTurbo built 163" X2

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
I mitt fall så beror det lite på åt vilket håll picken ligger. :p
Haha!

Nä knappast kännbart, men dom kilona är ju vad grejorna väger, sen åker det bort lite lite vikt i grejorna man byter ut också.. men att det blir tungbrutet? Haha nä tjena vetja.. ang lättare att åka skrå åt ett hål kan det kanske ha å göra med hur nära kroppen man har gasen, vänsterskrå nära & viceversa.. I helgen drar vi till fjälls iaf.. ska bli spännande å se hur variatorerna lirar... vi har helt olika grejor iplockade

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Hap.. På plats i blåsjön och vi har fått prova lite mera nu... Fan det blir en utmaning å köra fast iår känns det som, 163" å extra pollarna gör att det blir rätt förlåtande att bara stanna upp å ta om vid ett misstag ;)

Imorn blir en heldag med förhoppning om lite filmning också

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
267
83
Skellefteå
www.instagram.com
Kul ni fått ihop det! Själv var man och buffrade upp 350liter 100LL och nu är man sjuk... Jippie!

17,7kg vägde mitt paket men då var de ju lite variatorsaker i det samt lite annat smått å gott. Så på 15kg viktökning är nog ingen dum gissning.
Sedan plockar man något kg i plastdetaljer. Skall plockas bort insugshornen i huven samt skall hela insugsboxen bort. Man har ju också hela slutburken som plockas bort och den väger väl något kg den med. Man kanske plockar bort styvt 5kg allt som allt. Så +10kg+50hp.

Nu är det lite höftat på siffrorna här men de hoppas jag alla förstår. Orkar inte gå ut med vågen till garaget å väga allt... :)

Ser ni kör med lilla turbon. Skulle vara roligt å få se skillnaden i verkligenheten mellan våra. Köpte deras kPa 2863b snurra och den går de dåligt å köra på låga laddtryck med. 8psi grundfjäder i wastegaten verkar de som. :)

Få upp lite filmer nu så man får se!

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hap.. På plats i blåsjön och vi har fått prova lite mera nu... Fan det blir en utmaning å köra fast iår känns det som, 163" å extra pollarna gör att det blir rätt förlåtande att bara stanna upp å ta om vid ett misstag ;)

Imorn blir en heldag med förhoppning om lite filmning också
Nice! Hade varit kul o va upp i helgen spana in maskinerna :) Har ni snackat nått med Asker?

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Ser ni kör med lilla turbon. Skulle vara roligt å få se skillnaden i verkligenheten mellan våra. Köpte deras kPa 2863b snurra och den går de dåligt å köra på låga laddtryck med. 8psi grundfjäder i wastegaten verkar de som. :)Få upp lite filmer nu så man får se!
De ä bara å dyka upp nått i Blåsjön de! :) BD visar ju inte korrekt laddtryck verkar det som så lite svårt att veta exakt vad laddet är... måste dit med nån analog mätare. Samma för dig? vi kör 20% 100LL 80% Vpower/98

Nice! Hade varit kul o va upp i helgen spana in maskinerna :) Har ni snackat nått med Asker?
Japp han var med idag han å :) Du får ta det en annan gång!

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
hur gick den då emot askers? prova ni varandras nått?
Nja Asker drog någon snabb repa på min bara.. Tror han tyckte den var lite för snäll i variatorbestyckningen! Men jag gillar den. Man myser liksom upp på skrå sen vräker det på när jag vill det! Naturligtvis går det att pula med variatorerna i all oändlighet och vi kommer beställa ytterligare grejor för att prova..

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
men ni båda har fått till era att gå bra på hela registret och inge bludder? och de kallade "plug and play " fungerar asså? Man blir mer och mer övertygad till en turbo nästa år! Vart e alla filmer då? ;(

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Fick ett paket som fastnat i tullen idag också,
Lite trevligt innehållande 36" och Exit dämpare ifrån zbrozracing.com.. Nu ska man nog spara en hel del energi.. Bort åker 39" och foxarna!

Sedan missade jag att lägga upp dynan som gjordes om lite, Hanngrens sadelmakeri i Sundsvall som fixat den. Original har liten tendens att bygga snö så tyget byttes ut och fick lite ny färg som också matchade släden! Hunnit prova och det funkar nu klockrent. Om nån undrar så är dynan av Skinz modell och gudomlig för en så osmidig förare som mig själv..

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
men ni båda har fått till era att gå bra på hela registret och inge bludder? och de kallade "plug and play " fungerar asså? Man blir mer och mer övertygad till en turbo nästa år! Vart e alla filmer då? ;(
Sorry helt missat ditt inlägg bonkarn!
Upplevet nån bogg hittills, i mellan register och vid mkt av/på gas.. Lite tidigt att säga bu eller bä ... Vi åker till fjälls i helgen igen. Men kul är det kan jag säga!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.045
113
Stora Blåsjön
Sorry helt missat ditt inlägg bonkarn!
Upplevet nån bogg hittills, i mellan register och vid mkt av/på gas.. Lite tidigt att säga bu eller bä ... Vi åker till fjälls i helgen igen. Men kul är det kan jag säga!
Prova att vikta på mer i hälen, jag har nu maxat mina i hälen och nu är pumpgas boggen borta, kör på ca81gram nu.

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Prova att vikta på mer i hälen, jag har nu maxat mina i hälen och nu är pumpgas boggen borta, kör på ca81gram nu.

Mjao kan nog vara värt ett försök, sugen att vikta på å vrida upp laddtrycket.. Men en analog mätare känns ju som ett måste först.. Hur gasrapp känns din nu?

Har viktat ifrån häl 3/5/5 just nu tot 78g

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.213
1.045
113
Stora Blåsjön
Mjao kan nog vara värt ett försök, sugen att vikta på å vrida upp laddtrycket.. Men en analog mätare känns ju som ett måste först.. Hur gasrapp känns din nu?

Har viktat ifrån häl 3/5/5 just nu tot 78g
Med 3200 i tillslag så kan man inte förvänta sig så mycket :)
Men den känns ändå bättre än innan tycker jag, får man bara upp tillslaget några 100varv till så blir det nog bra.

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Ett tips ifall ni åker till Borga nå mer - polisen brukar stå och skjuta med laser i bland annat högland och avaträsk, hastigheten ni höll därigenom resulterar garanterat i indraget körkort :)