79000:- är då helt åt pipan för dyrt tycker jag. Även om det bara blir hälften så är det dyrt.
Vad skulle PAR ha för en motor då?
Leta annars på ebay eller på forumen på andra sidan.
En AC 800 kan man få relativt billigt tycker jag. http://www.ebay.com/itm/Arctic-Cat-2010-13-M-F-CF-800-H-O-Engine-Motor-Complete-Snowmobile-New-0662-609-/370851969410?pt=Snowmobile_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item56587ff982
Måste ju finnas nått sånt till polaris också tycker jag eller säljer dom inga kompletta motorer?
Först å främst får du försöka reklamera maskinen. Kolla med din konsumentvägledare eller vad det heter. Eftersom dom erbjuder sig att stå för 50% så har dom ju erkänt att det är fel. Eller har verkstan saltat räkningen å hittat på detta?
3års reklamations rätt och sen ska det reklameras inom skälig tid efter att du upptäckt felet.
Felet borde väl ha upptäckts i maj eller vad har hänt med maskinen sedan dess?
Det rör sig om mycket pengar så du kan ju skriva till konsumentverket också beroende på hur du vill djävlas med verkstan eller ej.
Inte ett dugg konstigt då man inför 2012 bytte spridare, och således spridarinfästningen i cylindern. Hans spridare passar alltså inte i de nya cylindrarna. Kolvarna däremot kan jag inte uttala mig om, men spontant känns det som att dessa borde passa.Varför ska man inte kunna montera nyare cylindrar och kolvar ? Då kan du inte porta skotern heller och inte montera tex RK tek kolvar utan att byta elsystem? Så den handlarens påståeende lät ju lite konstigt ...
Inte ett dugg konstigt då man inför 2012 bytte spridare, och således spridarinfästningen i cylindern. Hans spridare passar alltså inte i de nya cylindrarna. Kolvarna däremot kan jag inte uttala mig om, men spontant känns det som att dessa borde passa.
Skickat från min MK16i via Tapatalk 2
Tydligen ska inte -13/14 cylindrar passa i -11/12 vevhus då då kjolarna på cylindrarna vart tjockare -13.Det skiljer inte mycket mellan dom, så om jag gjort det själv så skulle jag köpt delar från 13 eller 14 och fixat så 11as spridare passar.
Kan du lägga upp bilder på samtliga havererade delar. Ett block som fått ett hål i sig går att svetsa bara det inte är för nära gängor osv. Hur pass illa däran är veven? Cylinder går inte att göra så mkt åt där är det bara att handla en ny. Samma med kolvar.
VAd är det som behöver göras för att få 11:ans spridare att passa på en -13?Det skiljer inte mycket mellan dom, så om jag gjort det själv så skulle jag köpt delar från 13 eller 14 och fixat så 11as spridare passar.