Då är det helt klart värt att kolla upp regulatorn. Dom nivåerna på spänning ska du inte ha.
Ja VDC = likspänning.
Har du tillgång till ett späningsaggregat med strömbegränsning? typ litet labbagg.
Man kan då men låg strömbegränsning öka (lik) spänningen på dom gula kablarna från statorn upp till den nivån när den ska begränsa. Så att du inte får ut mer än typ 12v. Då ska regulatorn ge en typ av kortslutning mellan dom gula kablarna tills att spänningen från statorn försvinner eller byter polaritet. Vilket är precis vad växelspänningen som normal är där hade gjort.
Det som är bra är att din regulator passar från många andra maskiner också. Andra EFI arctic av liknande generationer eller förgasar maskiner med batteri. De men både EFI och Batter har två likspänningsutgångar det behöver du inte. Kollar du elschemat så har du två kablar in från stator samt två växelspänning ut samt en likspänningskabel.
Hittar du en regulator till rätt pris är det kanske inte värt att fundera bara byt. Ska inte behöva vara små många kronor.
Ja VDC = likspänning.
Har du tillgång till ett späningsaggregat med strömbegränsning? typ litet labbagg.
Man kan då men låg strömbegränsning öka (lik) spänningen på dom gula kablarna från statorn upp till den nivån när den ska begränsa. Så att du inte får ut mer än typ 12v. Då ska regulatorn ge en typ av kortslutning mellan dom gula kablarna tills att spänningen från statorn försvinner eller byter polaritet. Vilket är precis vad växelspänningen som normal är där hade gjort.
Det som är bra är att din regulator passar från många andra maskiner också. Andra EFI arctic av liknande generationer eller förgasar maskiner med batteri. De men både EFI och Batter har två likspänningsutgångar det behöver du inte. Kollar du elschemat så har du två kablar in från stator samt två växelspänning ut samt en likspänningskabel.
Hittar du en regulator till rätt pris är det kanske inte värt att fundera bara byt. Ska inte behöva vara små många kronor.