Ski-doo 2015

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
vill dom spara vikt på att inte pulverlacka så skit i att lacka hela chassiet då. T3an ser ju ut som att färgen tog slut helt plötsligt
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.480
388
83
Malå/Adak
Vilka bitar som är målade/omålade och i vilken färg ska man inte tro är spikat bara för att en försäsongsprototyp ser ut på ett visst sätt. Mycket kan ändras än!
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
Vilka bitar som är målade/omålade och i vilken färg ska man inte tro är spikat bara för att en försäsongsprototyp ser ut på ett visst sätt. Mycket kan ändras än!
tror du verkligen det? hyfsat oprofessionellt att ta emot förbokningar och sen börja ändra färger etc...
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
tror du verkligen det? hyfsat oprofessionellt att ta emot förbokningar och sen börja ändra färger etc...
Nu tror jag ju inte att JAAG menar att ski-doo kommer att ändra färgerna från varselgul till röd bara för att jävlas utan jag tror att han menar att till hösten så kanske kåpan till kedjehuset kan vara lackad istället för olackad, dvs skotern är klar men att vissa smådetaljer inte är spikade kanske man får ha förståelse för.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.480
388
83
Malå/Adak
tror du verkligen det? hyfsat oprofessionellt att ta emot förbokningar och sen börja ändra färger etc...
Tror!!?? Det händer varenda år! På min -13 BD togs pulverlackningen av boggiskenorna bort etc...

Nu säger jag inte att skotern kommer i avloppsrörsgrått istället för pippigult utan bara att om bromsskyddet och kedjehusets färger vet vi ingenting förrän vi ser första produktionsskotern IRL.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Lillebror i BRP-koncernen bytte ju även fotsteg på 2014 från prototyp till seriemaskinerna.
Så nog kan dom ändra lite som dom vill...
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Bifogar några bilder från dootalk ang måtten. Verkar som att man iallafall har minst en kam mer i snön. Men jag måste nog säga att attackvinkeln ser kraftigare ut.
T3 163" Kan ju inte ha såå mkt mer matta i backen jämfört med en 154" ser det ut som?
Vad skulle folket satsat på om man mest kommer köra kring Arvidsjaur/arjeplog samt en del i fjällen. En 163 t3 eller en 154" Eller kanske t.om en 146"?
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Den där bilden visar på skillnaderna mellan vanlig 163 och 163 T3. Inte mellan 154 och 163...

Vad du skall köpa kan jag inte rekommendera. Beror helt på hur/var du kör...

Jag tog en 163 T3 för att det var lite nyheter på den... Hade inte T3:an kommit hade det nog blivit en 154".
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Jodå jag vet, menade bara att skillnaden mellan matta i backen mellan en vanlig 154 och en vanlig 163 är ju inte så sjukt stor, så nu är ju skillnaden ännu mindre, fast med längre kammar som skottar dock..

skiljer ju 9" vilket är 22,86cm totlängd vilket blir 11cm mer matta i backen, och på den där bilden så ser den ju ut att vara ca en hel kam kortare vilket är 3" så då skiljer det eg bara ca 6" mellan en 154" och en 163" T3.. Eller tänker jag galet?