Ja etec drar lite bränsle men då kostat ju sprängda remmar, kolvbyten, renoverade vevar en slant istället...
Okej, men då borde det ju ha varit samma utgångsläge båda gångerna...
Sjukt lite...
Nya Vipern är inte tungstyrd då tanken ligger under sätet. Själv har jag gått från ski-doo till yamaha mest pga motorn. Vill ha något som håller. Ski-doo har i mitt tycke underbara chassien och bästa åkkomforten, men så länge Rotax inte kan göra en 800:a som håller mer än några futtiga 100-tals mil så håller jag mig borta.ja, jag har förstått det. men yamaha är väldigt tungstyrda. har åkt på många tidigare. dock nöjd med dom men , jag orkar inte med deras skidtryck. pga handikapp.
Ja etec drar lite bränsle men då kostat ju sprängda remmar, kolvbyten, renoverade vevar en slant istället...
Det där med luft i tanken är väldigt viktigt.
En av dom jag åker med körde torsk i sin FR154 när vi andra (FR146, Summit 154, Boondocker 37) fick i 20 liter efter samma dag. Letade fel som fan men sen kröp det fram att han med FR154 tankat i medlut.
-Har inte hänt fler gånger.
Luftfickan motsvarar mellan 3-4 liter.
Vilket skulle ge ca 10,5L på 11 mil vilket fortfarande låter för lite om du inte körde 11mil i konstant lätt nedförsbacke.
Min BCX -12 800 E-tec drog mellan 1,5 - 1,7 l/m vid ledkörning.