Där ser man. Jajja, större drivhjul är ju i alla fall fördelaktigt för rullmotståndet, men att dreva upp där borde innebära nytt märkesrekord i låg utväxling i kedjehuset för att få rätt i slutet.I pod-casten som länkas till i inlägg 116 så pratar dom med polaris ingenjörerna och de förklara 3" delningen på 3" mattan med att det behövdes för att få rätt egenskaper på mattan. Samt att de har kedja då de inte kunde ha så stort nedre drev som behövs och de ville inte minska på det övre drevets diameter.
Va???På maskinerna med QD har dom också växlat upp såg jag, officiellt av någon humbuganledning men i praktiken för att få remmarna hålla lite bättre genom att ge den större omslutning av lilla drevet. Lustig lösning då det verkar som den generella inställningen är att dom var drevade för högt redan innan.
Generalagenten har ett ganska stort utrymme att justera sina utpriser, dom har rätt stort påslag, så jag tror nog att dom ser till att inte hamna över Doo i alla fall.Enligt TKI kommer pro rmkn att bli 3000$ dyrare iår =( det skulle ju innebära ett pris på 160+ i sverige! läste även nått om att 163" fullutrustad skulle kosta 19500$
Jag tror GA har haft några bra år nu när dollarna har legat lågt, sist dollarn var dyr och dollarn blev billig igen så gick inte skotrarna ner något i pris. Så nog finns det utrymme att hålla motsvarande pris från ifjol.Generalagenten har ett ganska stort utrymme att justera sina utpriser, dom har rätt stort påslag, så jag tror nog att dom ser till att inte hamna över Doo i alla fall.
Nu hänger jag inte med.. 3".. Peak..!?Assaulten med 3" kammar verkar hyfsat rå ut... synd den bara kommer med den värdelösa peakmattan...
Nu hänger jag inte med.. 3".. Peak..!?
Tycker att peak mattan passar bra till assaulten, är lite mer allround än assaultmattan. Dock är det väll lite synd att dom har valt att göra den i 57mm istället för 64mm.han menar nog den nya peak 2.25 som ska sitta på assaulten
Priserna finns ju på USA sidan? skillnaden var väl 700$ mellan -15 & -16 på pro rmk 800.. iaf sist ja kolladeEnligt TKI kommer pro rmkn att bli 3000$ dyrare iår =( det skulle ju innebära ett pris på 160+ i sverige! läste även nått om att 163" fullutrustad skulle kosta 19500$
Va???
Är dom ännu högre drevade?
Vart hade du läst det?
Håller med om att dom är för högt drevade, åtminstone för skogsåkning.
Jag kör nu med C3 Powersport remdrift på min Pro 13.
2.51 i utväxling. Verkar vara melodin. Maskin matar på fint. Känns som den drar igång mattan snabbare. Remmen håller också vilket den inte gjorde före nerdrevningen.
Övre drevet är betydligt mindre än polaris original, men det är en rem med kortare delning=fler kuggar i ingrepp.
Men verkar vara mindre drivhjul så totala utväxlingen blir lägre. Då finns det lite logik i det hela.Såg det också någonstans. En tand mer uppe och en tand mindre nere.
Klart att det går att bygga om till liggande styrstång, men det är inte billigt, ca 5000kr för bakre pyramiden och 2000kr för styrstången, 700kr för styrstag och sen säkert någon detalj till. Svårt att se exakt då reservdelslistorna för my16 inte är släppta än. Men räkna med 10000 så är man safe.Nån som har en aning om styrstången från dom korta axys passar på 2016 RMK/SKS??
Borde ju passa då framdelen av chassit ska vara samma!
Kört brp hela livet förutom 2012/13 då man satt på en proclimb och var INTE så att lära mig tycka om "horisontellt" styre som arctic och polaris kör med.
Säkert många som trivs med det men INTE jag så håll dessa åsikter för er själva utav fråga är OM det går.
i USA släpper dem en assault med 3" kammarNu hänger jag inte med.. 3".. Peak..!?