Jag har ett något annorlunda problem när det gäller att boka ny skoter, antingen säljer Polarishandlarna jag pratar med för många skotrar så dom har råd att skita i kunder eller så är dom för lata för att orka höra av sig.
Började med att jag hade in min skoter på service här i Umeå hos polaris.
Bad dom samtidigt kolla igenom skotern och ge mig ett pris vid inbyte för en 2016 samt ett pris vid rent köpt.
När jag sedan hämtade skotern så var killen som skulle kolla det sjuk så dom skulle höra av sig.
En vecka gick så jag tänka jaja jag ringer väl upp och hör.
Igen så var inte killen där utan ute på ärende och han skulle ringa tillbaka under dagen.
Då jag var i stugan och mobiltäckningen är minst sagt dålig så gav jag min emal och sa att det gick lika bra att maila om jag inte svarade.
Inget svar på även detta, så jag ringer upp dagen efter (även om jag i detta läge borde ha skitit i det och bytt handlare) även nu är killen inte där utan han jag pratar med ska kolla och höra av sig under dagen.
Såklart hör inte heller han av sig.
Nu vid påsk så blir jag tvingad att åka förbi där då jag märker att jag har slut olja.
Även fast jag bestämt mig att jag jag inte kommer att boka hos utmab så hör jag ändå med killen i kassan vad pris vid inbyte och ren affär skulle bli.
(Detta är samma kille som jag första gången pratade med när jag lämnade den på service)
Jag drar hela historien om att jag haft den på service och att jag skulle få ett pris vid inbyte
Vad gör killen? jo han gräver runt i pappren ett tag hittar naturligtvis ingenting, klickar runt på blocket ett tag ger mig ett ca pris baserat på blocket.
Passar även på att fråga vad priset vid ren affär skulle bli.
Även fast jag i detta läge har väldigt lågt förtroende för handlaren så blir jag förvånad över priset jag får (då jag som sagt köpt min förra skoter där) 121900 alltså ynka 2000 rabatt på skotern (snowchecken avdragen)
Någon som varit med om detta eller är det bara jag haft otur?