Inte det haha 155" rmk sks early snowcheck (blå/svarta)hoppas du menar 146" annars var de jävla dyrt
Inte det haha 155" rmk sks early snowcheck (blå/svarta)hoppas du menar 146" annars var de jävla dyrt
Javisst! 75.000 fick jag för min. Tappat 208kr per mil i värde, 18300 per år. Dom jag ringde å pratade med är dom jag köpte skotern ny av i kusten så är ju inte från lokala handlaren heller. Frågan är vad man ska acceptera för mellan pris. Blir nog att ringa snow-flakes och titta vad dom ger för den. Pratat med en del folk och dom som köpt därifrån verkar nöjda.De lät väl ganska mycket? 89 tusen mellan? Dyr milkostnad 89 000 / 270 hehe dyra leksaker :heh:
Faktiskt ingen aning om dom byter in..Byter verkligen snow-flakes in maskiner?
De priser jag vet av är från Kalix maskiner Luleå mot en Early snowcheck röd/vit PRO RMK
14 Assault RMK 200 mil: 65 mellan på KM i Luleå. Han fick dock ge 49 mellan i Umeå... Lätt val
byter du in en 15 RMK TDS verkar det ligga på 35-40 mellan.
Dom betalar bättre för Summit XM i regel just nu då det kryllar av beggade PROs.
Du menar allvar att handlaren skulle ha 164" för maskinen? kostar ju 146 900:- efter snowcheck avdragen.. 17000 för kapell drag o bukskydd??Inte det haha 155" rmk sks early snowcheck (blå/svarta)
28000kr första året ja, men man tappar ju inte 28000kr till andra året. Då är det en riktigt dålig affär.18300kr / år är väl ändå halbra. Vet arcticägare dom räknar 50kkr vid byte vart annat år. Mina 28 / år kändes inte så bra längre..
Jo, 56kkr på två år.28000kr första året ja, men man tappar ju inte 28000kr till andra året. Då är det en riktigt dålig affär.
Verkligheten nu och framåt är 35tkr per år +/- tre till fem tusen beroende på inbytes skicket. Handlarna har för små marginaler och ingen köper en beg maskin som endast är 15-20 tkr under en ny!När det gäller inbytespriser så är det bara att slänga ett öga på Blocket. Visst, folk ger bort maskinerna den här tiden på året mot hur det såg ut för bara en månad sedan. Dock är det ganska orimligt att tro att en handlare skall betala mer för en maskin i inbyte än vad han kan sälja den för. Oavsett om priserna möjligen kan stiga något till hösten (vilket enligt erfarenhet sker ungefär hälften av gångerna).
Ja precis, -35 tkr första året är nog tyvärr minimum. Men som sagt, det är privatpersoner som saboterar begagnatmarknaden. Jag kan garantera att vilken handlare som helst skulle vilja erbjuda 120 tkr för en ett år gammal RMK. Det är inte roligt att lämna priser som ligger mer än 40 tusen under vad man vet att kunden betalat för maskinen 6 månader tidigare.Verkligheten nu och framåt är 35tkr per år +/- tre till fem tusen beroende på inbytes skicket. Handlarna har för små marginaler och ingen köper en beg maskin som endast är 15-20 tkr under en ny!
Tråkigt för oss konsumenter men verkligheten ser annorlunda ut nu än för 3-4 år sedan!
Tycker nog att handlare som rear ut överblivna nya maskiner på vårkanten bidrar till att sabotera begagnatmarknaden också.Ja precis, -35 tkr första året är nog tyvärr minimum. Men som sagt, det är privatpersoner som saboterar begagnatmarknaden. Jag kan garantera att vilken handlare som helst skulle vilja erbjuda 120 tkr för en ett år gammal RMK. Det är inte roligt att lämna priser som ligger mer än 40 tusen under vad man vet att kunden betalat för maskinen 6 månader tidigare.