Så det är alltså inte så mycke bättre chassie det nya, enligt dej Arjeplogarn? Synd för det verkade lovande i de första inläggen. På pappret ser den ut att vara en bra smygskoter i skogen.Men vad är det här för cirkelrunkartråd?
49an är fortfarande tung, tungkörd och har dålig boggi som går dåligt i snön.
Att den är lite bättre än förra 49an betyder inte att den är bra.
Skit är skit, förra året var 49an att likna vid skit från Anna Book och i år är den skit från Malin Åkerman, dock skit.
En rmk är som ett vaktelägg doppat i sellerisalt som serveras ur naveln på prinsessan Madeleine.
Du har ju drygt 20hk mer i etecen så den bör ju vara mer gasglad/piggare.Lynx 49 ranger 600 e-tec 2015
Hej,
Någon som vet eller har koll på om den motorn upplevs som ganska pigg eller är den trött? Jag har testat en ski-doo expedition 900 ace och tyckte den kändes ganska pigg i förhållande till vilken skoter det är. Frågan är om nya Lynx 49 ranger 600 e-tec kommer vara ungefär lika eller kanske tom. piggare=) Tacksam för svar.
Allting går men skulle dra mig för att säga att det går bra, finns tyvärr ingen maskin som kan allt... Att dra tungt med en maskin som är lång och smal och inte har tillräckligt låg utväxling kommer inte att vara trevligt :/Tror inte det ska vara något problem att dra doningen och sladden med den, kanske inte får lasta doningen lika tungt som när jag drog med 59:an dock.
Variatorn är bestyckad för att smyga igång och dra last med eftersom den har röd/röd fjäder och 433 ramper i primären.
Så det är en viss skillnad mot boondockerns primär där det sitter blå/grön fjäder, 412 ramper och ca 2 gram lättare pinnar.
Sekundären är dock lika bestyckad på boondockern och rangern.
56 hästar i ACE-modellen bör vara tillräckligt och 114 hästar i E-tecen bör vara mer än tillräckligt. Det är ju en arbetsmaskin primärt och inte en lekskoter.berätta gärna hur den är sen du har kört den. är lite sugen på en sån, men känns som det är lite klen motor.
Fick andra tillbehör istället så det löste sigMen måste ta ett snack med skoterhandlarn på måndag, beställde passagerarfotstöd men de gick inte montera så jag fick en dunk med XPS delsyntet istället..
När jag kom hem såg jag att fotstöden gick på 770:- och en dunk olja kostar 330:-...
Så han får ta och bjuda på en dunk till, annars blev det väldigt dyr olja. :mad2:
FJOLL!Inte helt nöjd med det vita färgvalet dock, har vant mig vid röda skotrar...
Var ute i skogen för några dagar sedan och röjde lite och när jag skulle ta skotern hem igen så var det inte helt lätt att hitta den i djungeln, det var nästan så man snavade över den innan man såg den
Jag körde 59:a tidigare, men 49:an känns mycket smidigare framförallt känns den stabilare och svängradien är betydligt mindre vilket är ett plus. Har inte varit ute och dragit något med den än så jag vet inte hur den uppför sig som dragmaskin.Mr smurf, Är du nöjd med nya maskinen? Stor skillnad mot din gamla 49a?